کد خبر ۱۱۲۵۰۴ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۹

زن، زندگی، آزادی به روایت غرب! + اینفوگرافیک

آنچه که امروز از مفهوم آزادی در غرب در برابر دیده همگان قرار دارد، بیانگر آن است که واقعیت آزادی پوشش حتی فراتر از عریان شدن است و تا لگدمال کردن و حذف کامل اخلاقیات و کرامت انسانی افراد پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری 598، شعار «زن، زندگی، آزادی» در حالی شاه‌کلید شعارهای اعتراضات دو هفته اخیر بوده است که برخلاف غرب که زن در آن به مثابه یک کالا و وسیله‌ای در راستای اهداف نظام سرمایه‌داری و کنترل جوامع قرار دارد؛ زنان در اسلام از کرامت و جایگاهی ویژه برخوردار بوده‌اند.

نقطه اوج نمایش کثافت و تباهی مطالبات اعتراضات دو هفته اخیر، عریان شدن فردی با نام نیلوفر فولادی در اثنای تظاهرات برگزار شده در شهر آمستردام است. فولادی که پیشتر نیز در تهران حجاب از سر خود برداشته و از این طریق توانسته بود پناهندگی خود را تضمین کند؛ در حین عریان شدن‌اش فریاد می‌زد که می‌خواهد این گونه باشد و کسی حق این را ندارد که در خصوص پوشش‌اش نظر بدهد.

شاید اگر از کسانی که امروز با شعار «زن، زندگی، آزادی» در خیابان‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را بیان می‌کنند سوال شود که آیا منظورشان از آزادی پوشش، آن چیزی است که فردی چون نیلوفر فولادی مرتکب آن شده است؛ قاطبه آنان مخالفت خود را با این گونه حرکات شنیع ابراز ‌می‌کنند.

اما آنچه که امروز از مفهوم آزادی در غرب در برابر دیده همگان قرار دارد، بیانگر آن است که واقعیت آزادی پوشش حتی فراتر از عریان شدن است و تا لگدمال کردن و حذف کامل اخلاقیات و کرامت انسانی افراد پیش می‌رود.

سوءاستفاده از زنان برای بهره‌وری‌های اقتصادی نظیر استفاده از جذابیت‌های جنسی آنان برای فروش کالا، بهره‌وری‌های جنسی از زنان و خرید و فروش آنان، تجاوز و تعرض به زنان، رفتارهای جنسی نامتعارف و خطرآفرین، همجنسبازی، شیطان پرستی، استفاده از زنان به عنوان حیوان خانگی، ازدواج با اشیاء و حیوانات، تنها گوشه‌ای از تعریف غرب از آزادی است.

بر اساس آمار اتحادیه اروپا، تعداد زنان قربانی بردگی جنسی در این قاره به سالانه 500.000 نفر افزایش یافته و تجارت غیرقانونی انسان، رقمی بالغ بر 10 میلیارد دلار را به جیب تاجران سرازیر می‌كند.

در آمریکا نیز تحقیقات سازمان‌های رسمی نشان می‌دهد که هر سال بیش از 100 هزار دختر زیر سن قانونی برای بردگی جنسی در آمریکا تجارت می‌شوند و این کشور درآمدی 186 میلیارد دلاری را از تجارت جنسی و صنعت فحشا کسب می‌کند.

افزون بر این هر ساله حدود یک میلیون کودک پسر و دختر در اتحادیه اروپا ناپدید می‌شوند و سؤاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان تنها در اینترنت حدود دویست و پنجاه میلیون دلار گردش مالی دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com