کد خبر ۱۱۵۳۴۹ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۷

واکنش بسیج دانشجویی فرهنگیان استان قم به مسمومیت‌های مدارس این استان

بسیج دانشجویی فرهنگیان استان قم پیرامون مسمومیت های مدارس در قم بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان قم پیرامون مسمومیت های مدارس در قم بیانیه صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

 

باز هم تعطیلی مدارس!

چرا مسئولین آخرین گزینه را بعنوان اولین گزینه انتخاب می کنند؟

بار ها از پیامد های نامطلوب تعطیلی مدارس گفته شده است.کمتر کشوری پیدا می شود که در دوران کرونا ۱۸ ماه مدارس اش را تعطیل کرده باشد.نتایج زیان بار این تعطیلی ها و رهاسازی دانش آموزان در فضای یله و بی بند و بار مجازی را همه اقشار مردم حس کرده اند.با این وجود مسئولان امر در مدیریت مسائل اولین گزینه خود را تعطیلی مدارس می دانند و گویا به نظر کارشناسان این حوزه ذره ای اهمیت قائل نیستند.

کسی نمی داند که مسمومیت ها در مدارس قم علت امنیتی دارد یا خیر اما چیزی که مبرهن است آن است که تعطیلی مدرسه و مجازی شدن آن به هیچ وجه به نفع دانش آموزان نبوده و کمترین اثر آن ضعف نهاد مدرسه به عنوان نهاد تربیت عمومی و آموزش همگانی به فرزندان آینده ساز ایران عزیز است.

علاوه بر عملکرد نامطلوب ستاد مدیریت بحران و استانداری قم در آگاهی بخشی و رفع ابهامات آزار دهنده از اذهان مردم عزیز که البته کم سابقه هم نیست، رسانه ها نیز با دامن زدن بر اخبار ضد و نقیض و آلوده به شیطنت های ژورنالیستی استرس و نگرانی های زیادی را به مردم عزیز هدیه نمودند. 

 

نماینده محترم مجلس نیز که سابقه درخشانی در اشاعه استرس و فشار اجتماعی در دوران کرونا دارد ، بار دیگر پیش از مشخص شدن ابعاد کامل موضوع مسمومیت ها در مدارس حتی برای مسئولین مستقیم امر بر نگرانی های مردم عزیز افزود، بگذریم از آنکه این نوع مواجهه نماینده محترم آب را به آسیاب دشمن ریخته و به کمک پروژه قم هراسی آنان شتافته است. 

 

و حالا سوال اساسی آنست که آیا استانداری قم و اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان مراجع مسئول در این حوزه آیا راهبرد مشخصی برای روشن ساختن افکار مردم عزیز در این چنین موارد دارند تا با ایجاد حساسیت و نگرانی های عمومی مجبور به اتخاذ تدابیر شتابزده نشوند؟ 

 

طبق پیگیری های میدانی از مسئولین ذی ربط و مطلع که از ابتدا درجریان موضوع بوده اند آنچه به اثبات میرسد آنست که غیر از دو مورد اول مسمومیت ها که در آذر ماه بوده است باقی موارد جدی نبوده و بسرعت مشکل حل شده است و فضا سازی ها نسبت مشخصی با واقعیت نداشته است؛ و در نهایت این مواجهه با چالش ها فارغ از آنکه موجب نا امن جلوه دادن مدرسه و بی اعتبار شدن این نهاد تاثیرگذار شد بار دیگر هزینه آن را به مردم تحمیل و انبوهی از نگرانی و ناراحتی را برای آنان به ارمغان آورد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com