کد خبر ۱۱۵۸۰۷ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۵
اختصاصی قم‌نا/

تعمیم افراطی آمار و اطلاعات مسمومیت های قم توسط نمایندگان مجلس

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با ارائه آماری خلاف واقع از مسمومیت‌های دانش‌آموزان، به جای آن که زمینه آرام کردن فضا را فراهم کند؛ به التهابات حول این موضوع بیشتر دامن می‌زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، دانشگاه علوم پزشکی قم از ابتدای ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان تاکنون، تمامی آمارهای پیرامون مسمومیت‌های دانش‌آموزان را منتشر کرده و این آمارها حتی شامل تعداد دانش‌آموزانی که مسموم نبوده ولی به بیمارستان منتقل شده‌اند نیز بوده است.

با این حال زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی گفت‌وگویی، آماری را از مسمومیت‌ دانش‌آموزان قمی بیان کرده است که خلاف واقع بوده و با داده‌های موجود، اختلاف فراوانی دارد.

مشخص نیست علت ارائه چنین داده‌های اشتباهی از سوی یک مقام رسمی چه بوده است. با این حال آنچه که در این میان مشخص است، این تعمیم افراطی آمار و اطلاعات از طریق مراکز رسمی کشور به جای آن که زمینه آرام کردن فضا را فراهم کند؛ به التهابات حول این موضوع بیشتر دامن می‌زند.

افزون بر این اظهارات متناقض مسئولان در خصوص علت مسمومیت‌ دانش‌آموزان نیز باعث ایجاد جو بی‌اعتمادی و نگاه بدبینانه به دولت و مجلس می‌شود و برای همین لازم است ارائه آمار و داده‌های این چنینی _همچون آمار بیماری کرونا و آنفولانزای میمونی_ تنها منحصر به یک مرجع و ارگان متخصص و مسئول در این قضیه باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com