کد خبر ۱۱۵۸۲۰ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
خطیب نماز جمعه قم:

عاملان مسمومیت دانش‌آموزان باید به اشد مجازات محکوم شوند

آیت‌الله سعیدی با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان طی چند ماه اخیر، گفت: بدون شک این کار غیرانسانی نشان از توطئه جریانی خائن دارد، مراجع تقلید از مسئولان انتظار دارند این مساله را ریشه‌یابی کرده و با عوامل آن با اشد مجازات برخورد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم درادامه به نوسانات قیمت ارز اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سفر اخیر به بوشهر نسبت به مسائل آشفته‌بازار سخنان مهمی گفته و تاکید نمود همچنان دشمن در توطئه خیابانی و آشوب شکست خورد در توطئه ارزی نیز زمین‌گیر خواهد شد.

وی گفت:‌ بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نبوده و اقدام خطرپذیری است؛ مردم دارایی‌های خود را به‌سوی تولیدات مولد سوق دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، تصریح کرد: جوانان ما با تأسی به حضرت علی‌اکبر(ع)، انتخاب‌های درستی داشته باشند و از کید و توطئه دشمنان و فتنه‌انگیزان در امان باشند.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های اعیاد شعبانیه با همکاری مردم در مسجد مقدس جمکران و سایر نقاط شهر در حال برگزاری است، گفت: محتوای این مراسم‌ها باید تبیین آثار مهدویت و معرفت‌زایی باشد.

وی اضافه کرد: منتظر فردی است که به وضعیت کنونی جهان رضایت ندارد و نسبت به آینده حکومت جهانی منجی عالم بشریت ایمان داشته و در مسیر تحقق آن تلاش و دعا می‌کند و با اقدامات سازنده خود موانع مهم ظهور را برطرف می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه مهدویت، بهره‌برداری و سوءاستفاده عده‌ای از این باور اصیل دینی است؛ باید از کسانی که در حوزه تبیین باور مهدویت گام برمی‌دارند حمایت شود.

امام‌جمعه قم گفت: طی روزهای گذشته در خصوص مباحث معرفتی و مهدویت همایش‌های مهم دکترین مهدویت، همایش سراسری خانه مداحان و همایش سراسری امام سجاد(ع) برگزار شد که از متصدیان آن قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد، اظهار داشت: افرادی که استطاعت مالی دارند نسبت به حمایت از افراد نیازمند اهتمام جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین جریان شناسی صدر اسلام ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم و همیشگی منافقان تلاش برای ضربه زدن به مسلمانان به شیوه‌های مختلف است.

امام‌جمعه قم گفت: تا زمانی که جریان حق وجود دارد جریان نفاق نیز وجود دارد و منافقان ریشه‌کن شدنی نیستند؛ خطر جریان نفاق از کفر بیشتر است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com