کد خبر ۱۱۶۷۴۵ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱

کم‌فروشی با محاسبه وزن جعبه شیرینی!

قم‌نا

در حالی فروش جعبه و سینی شیرینی، کم‌فروشی و تخلف به حساب می‌آید که برخی قنادی‌های شهر قم، همچنان اقدام به محاسبه وزن و فروش آن به همراه شیرینی می‌کنند.

سینی و جعبه شیرینی به صورت عمده و با قیمتی بسیار کمتر از شیرینی‌های موجود در بازار تهیه می‌شود؛ با این حال قنادان، جعبه و سینی را به قیمت شیرینی عرضه شده، حساب می‌کنند!

وزن یک جعبه شیرینی یک کیلویی استاندارد، در حدود 118 گرم و وزن درب آن 26 گرم است و حال اگر شیرینی مد نظر شما، «شیرینی تر» با قیمت هر کیلو 138 هزار تومان باشد؛ قیمت جعبه نیز با همین قیمت محاسبه خواهد شد.

به عبارتی دیگر برای «شیرینی تر»، شما می‌بایست چیزی در حدود 16 هزار تومان برای جعبه و سه هزار و پانصد تومان نیز برای درب آن پرداخت کنید و جالب اینکه این قیمت‌ها برای «شیرینی مربایی» با قیمت هر کیلو 85 هزار تومان، ده هزار تومان و دو هزار تومان در می‌آید!

این در حالی است که جعبه‌های شیرینی به صورت کیلویی و عمده خریداری می‌شوند و بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت آن‌ها بسته به کیفیتی که دارند از کیلویی 15 هزار تومان تا 30 هزار تومان متغیر است.

شاید این گونه گفته شود که هزینه تولید و تهیه جعبه شیرینی برای قنادی‌ها گزاف به حساب می‌آید که در این صورت می‌توان با تعیین نرخ ثابت و معین، این موضوع را رفع و رجوع و از چند قیمتی بودن جعبه‌ها نیز جلوگیری کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com