کد خبر ۱۱۷۴۹۱ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴

تشریح برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان قم در «روز ملی نسیم مهر»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، سلمان پورمند مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان قم به مناسبت روز ملی نسیم مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به قرار دادن این روز در تقویم ملی، گفت: پنجم خرداد ماه مصادف با «روز ملی نسیم مهر» است که با برنامه‌های مختلف جهت حمایت از خانواده زندانیان گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: این خانواده‌ها در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار دارند. بدون تردید اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌های زندانیان را که هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزه‌کار نداشته‌اند، باید در زمره اولین قربانیان جرم و جنایت در جامعه به حساب آورد.

پورمند افزود: اساسنامه انجمن حمایت از زندانیان در سال 1320 تصویب شده و پس از انقلاب اسلامی نیز در سال 1360 با تغییرات کلى به تصویب شوراى عالى قضایى رسید. این انجمن به صورت هیئت مدیره‌ای و زیر نظر دادستانی استان است، همچنین اعضای هیئت مدیره آن دادستان، فرماندار، مدیرکل سازمان زندان‌ها، رئیس کمیته امداد و برخی از خیرین فعال هستند.

وی اظهار کرد: هدف از ایجاداین انجمن، کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها، اصلاح زندانیان، همکاری با موسسات تربیتى و مراکز مراقبت پس از خروج عنوان شده است که تاکنون توانسته‌ایم 30 تا 40 درصد زندانیان استان را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان قم در خصوص برنامه‌های این انجمن برای زندانیان اظهار داشت: خانواده‌ها روزهای دوشنبه در ساختمان مرکز طی ملاقات حضوری که دارند با مشاورین خانواده و حقوقی به صورت رایگان ملاقات می‌کنند. در بحث کمک هزینه‌های مالی به خانواده‌ها، وام‌های قرض‌الحسنه با بهره پایین تخصیص داده می‌شود. همچنین در مواردی که امکان پادرمیانی و کسب رضایت شاکیان برای زندانی ممکن باشد، این انجمن فعالیت مطلوبی داشته و در برخی موارد با تقبل هزینه‌هایی که امکان پرداخت آن بوده، رضایت شاکیان را جلب کرده است.

وی با اشاره به موقعیت ضعیف اقتصادی زندانیان، گفت: اکثریت خانواده‌های زندانیان دارای شرایط اقتصادی ضعیفی هستند و نیاز به کمک‌های مالی دارند تا به موجب آن از مفاسد بعدی جلوگیری شود. در راستای همین مشکلات اقتصادی در زمینه اشتغال آنان نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

پورمند اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای زندانیان و خانواده‌هایشان، تهیه بیمه‌های خدمات درمانی، توزیع سبدکالا بین خانواده‌ها، تهیه لوازم خانگی ضروری، کمک هزینه اجاره منزل، کمک هزینه تعمیرات منزل و... بخشی از فعالیت‌های این انجمن برای زندانیان و خانواده‌هایشان است. همچنین کمک هزینه خدمات دندان پزشکی تا 60 درصد و پرداخت هزینه‌های دارویی تا 100 درصد که طی توافق با یکی از داروخانه‌های خیر سطح شهر انجام شده، از جمله اقدامات انجمن است.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های این انجمن در دهه کرامت گفت: در روز اول این دهه مبارک همایشی با حضور خانواده‌ها داشتیم که به 700 خانواده ضمن پذیرایی مطلوب، بسته‌های معیشتی خوبی اهدا شد و ان‌شاءالله در سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز هزار بسته دیگر تقدیم می‌شود.

پایان پیام/78038


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com