کد خبر ۱۱۷۵۰۷ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
به مناسبت ایام دهه کرامت؛

گردهمایی دختران خادمه بقاع متبرکه استان قم برگزار شد

همایش «همسایه آفتاب» با حضور دختران خادمه بقاع متبرکه استان قم در مجتمع امامزاده سید علی (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، همایش «همسایه آفتاب»، اجتماع بزرگ دختران خادمه بقاع متبرکه استان قم، عصر امروز و به مناسبت دهه کرامت و با حضور خواهران خادمه بقاع متبرکه استان قم و با اجرای سید مهدی تحویلدار در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) برگزار شد.

برخورد خادمان بقاع متبرکه با زائران، تجربه خوب یا بد آنها از حرم‌ها را می‌سازد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی در سخنانی اظهار کرد: خداوند در سوره مبارکه «تحریم» می‌فرماید «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ وَنَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ» و باز خدا برای مؤمنان (آسیه) زن فرعون را مَثَل آورد هنگامی که (از شوهر کافرش بیزاری جست و) عرض کرد: بار الها (من از قصر فرعونی و عزت دنیوی او گذشتم) تو خانه‌ای برای من نزد خود در بهشت بنا کن و مرا از شرّ فرعون (کافر) و کردارش و از قوم ستمکار نجات بخش.

وی افزود: سوال اینجاست که چرا نام آسیه بر مریم مقدم آمده که در پاسخ باید به نکته ظریفی که مفسران آورده‌اند اشاره کرد؛ آسیه مقدم است چون مریم در خانواده خوبی رشد کرده بود ولی آسیه همسر فرعون بود و در کاخ او زندگی می‌کرد و به چنان جایگاهی رسید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروزه، شرایط برخی افراد از نظر پوشش و حجاب، دل مؤمنان را به درد آورده است گفت: هنر زن مسلمان این است که در این محیط، بتواند حضرت زهرا (س) و فاطمه معصومه (س) را الگوی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: یک دختر ۲۷ ساله به نام معصومه سال‌ها پیش وارد قم شده و به واسطه او، این همه معنویت و برکت نصیب شهر ما شده و علمای بزرگ، افتخار می‌کنند که خادم آن حضرت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به ماجرای به دنیا آمدن حضرت موسی (ع) و وحی به مادر او برای اینکه فرزندش را به آب بسپارد گفت: اگر باور داشته باشیم و ایمانمان این باشد که هر چه در راه خدا دادیم، او بهترش را به ما بر می‌گرداند، آنگاه به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

این استاد حوزه علمیه به ایمان مادر حضرت موسی (ع) و انجام دستور الهی اشاره و ابراز کرد: خداوند به او فرمود فرزندش را به آب بسپارد و خودش نگهدارش خواهد بود و موسی، جزو پیامبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرعونیان قصد کشتن موسی (ع) را داشتند وقتی او را از آب گرفتند ولی آسیه مانع شد و موسی در قصر فرعون بزرگ شد؛ در آن شرایط نزدیک بود مادر موسی طاقت نیاورد ولی خدا، قلب او را محکم کرد تا چیزی نگوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه باید ممنون خداوند و اهل بیت (ع) باشیم که خادمی بقاع متبرکه را به ما عطا فرموده‌اند گفت: البته باید مراقبت بسیار کرد تا این فرصت و توفیق سلب نشود.

استاد حوزه علمیه افزود: زائران، امامزادگان را نمی‌بینند، بلکه خادمان این حرم‌های مطهر را مشاهده می‌کنند بنابراین اگر برخورد خوبی ببینند، خاطره خوبی برایشان می‌ماند یا بالعکس، و ممکن است آن زائر نگوید یک نفر با من بد برخورد کرد، بلکه به حرم فلان امامزاده رفتم و برخورد بدی با من شد.

خدّام بقاع متبرکه خادمان فرهنگ ناب شیعی هستند

حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم نیز در این همایش اظهار کرد: امروز پنجم ذی القعده است که در تقویم رسمی کشور، به نام روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب التعظیم نامگذاری شده است.

وی افزود: تکریم امامزادگان به معنای محبت به رسول گرامی اسلام (ص) است، زیرا بقاع متبرکه، بابی از ابواب ایشان محسوب می‌شوند و در هنگام قرائت اذن دخول به این اماکن مقدسه هم این مسئله ذکر شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه خادمان بقاع متبرکه، افتخار بزرگی را نصیب خود کرده‌اند گفت: خدمت به زائران فرزندان و نوادگان ائمه اطهار (ع)، افتخاری عظیم است و خدام این اماکن مقدسه در حقیقت خدمتگزاران فرهنگ و اجتماع هستند.

وی به اقدامات گسترده بقاع متبرکه در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، قرآنی و اجتماعی عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرد که با همت خادمان و بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام صمدانی ضمن تشکر از همه خدام بقاع متبرکه استان قم گفت: از این جمع بزرگ و گرانقدر تشکر می‌کنم که خود را وقف خدمت به فرهنگ اسلامی و شیعی کرده‌اند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com