کد خبر ۱۱۷۵۳۲ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۸
آیت‌الله سعیدی:

مسئولان برای اقامه نماز از خود غیرت دینی نشان دهند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه نماز ستون دین و از شاخص‌های شناخت شیعه است، گفت: مسئولان باید علاوه بر پرداختن به اصل نماز به عنوان عبادت، نسبت به برپا داشتن نماز غیرت نشان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای اقامه نماز استان قم که امروز با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: از حضرت معصومه (س) دو یادگار به جا مانده که اول بارگاه ایشان و دوم محل نماز حضرت است و این نشان دهنده اهمیت موضوع نماز در سیره اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه نماز علاوه بر اینکه ستون دین است از شاخص های شناخت شیعه نیز است، گفت: در روایت آمده است که شیعیان ما را در چند چیز امتحان کنید که یکی نماز اول وقت است بنابراین مسئولان باید علاوه بر پرداختن به اصل نماز به عنوان عبادت، نسبت به برپا داشتن نماز غیرت نشان دهند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مسئولان نقش مقدمه سازی برای اقامه نماز بندگان خدا را دارند، گفت: نماز یک نمایش نیست که با دستور العمل افراد را در نماز جماعت حاضر کنیم بلکه مهم این است که ما در چارچوب دین مشوق نماز باشیم.

وی با بیان اینکه همواره باید این احساس را داشته باشیم که دستمان خالی است، افزود: احیای شعائر دینی نباید قصد قربت را خراب کند و نماز را به تشریفات ظاهری تبدیل کند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام علی عرب پور مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه سال گذشته برنامه های خوبی در استان قم در بحث اقامه نماز انجام شده است گفت: در جشنواره فجر تا فجر در استان قم ۷۸۰ اثر مرتبط با نماز تولید شده است.

وی برگزاری هزار و ۳۶۰ نشست دانش آموزی در شهر قم و روستاها و شهرستان‌ها، دوره آموزشی ائمه جماعات و مدیران ارشد استان برای اولین بار و اجلاس استانی نماز را از دیگر دستاوردهای ستاد اقامه نماز استان قم برشمرد و افزود: با حمایت خیران ۸ میلیارد تومان برای ساخت مسجد جمع آوری شد و برای اولین بار در سنجش و ارزیابی  ستادهای اقامه نماز قم رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی با اشاره به برنامه های ستاد اقامه نماز در سال ۱۴۰۲ ابراز کرد: اولین برنامه که شروع شده است تدوین نظام نامه هیأت اندیشه ورز ستاد اقامه نماز است که بر اساس اسناد بالا دستی نوشته شد و در کل کشور این نظام نامه اجرایی خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: دومین برنامه سامانه راه نماز است که برای ارزیابی نمازخانه ها و مساجد بین راهی راه اندازی شده و تا کنون ۸۹ نمازخانه و مسجد بین راهی به این سامانه متصل شده اند که در ۵ قسمت و در ۹۰ آیتم ارزیابی تخصصی مساجد انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ هشتمین اجلاس استانی نماز را برنامه ریزی می کنیم، افزود: در سال ۱۴۰۲، ۲۶ برنامه فرهنگی آموزشی در سه بخش ادارات، مردم و اقشار تأثیرگذار و نوجوانان و جوان خواهیم داشت تا شاهد ترویج روز افزون نماز در جامعه باشیم.

گفتنی است در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ارتباط تلفنی بر رونق دادن به نماز در کشور تأکید کرد و گفت: باید حوزه های علمیه پای کار بیایند، بودجه لازم تصویب شود، نمازخانه ها و مساجد رونق پیدا کند و جوری نباشد که در دولت اسلامی نمازها کمرنگ شده باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com