کد خبر ۱۱۷۶۶۱ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶

پنج هزار نفر عضو ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم هستند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: پنج هزار و ۱۳۵ نفر عضو ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان هستند و در فعالیت‌ها در این مراکز در طول سال بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، محمد غفاری افزود: حدود ۶ هزار نفر نیز در طول سال در برنامه‌های مختلف از جمله طرح اوقات فراغت تابستانی از این کانون خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت‌های داخلی در مراکز ۱۰ گانه، اجرای برنامه‌های مختلف مانند جشن بادبادک‌ها در مکان‌های مختلف و جشن در بوستان‌ها در بازه زمانی عید قربان تا غدیر برگزار می‌کند.

وی افزود: دوشنبه‌شب هفته جاری در شهر قنوات و چهارشنبه در شهر جعفریه برای کودکان برنامه اجرا شد و نهم خردادماه هم‌زمان با شب میلاد امام رضا(ع) نیز در مسجد جمکران برنامه‌های متنوع برگزار کردیم.

غفاری اضافه کرد: در طول سال نیز در مدارس ۷۰ روستا برنامه اجرا می‌کنیم و بسیاری از مدارس دانش آموزان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در شهرک پردیسان می‌آورند و از خدمات آموزشی تفریحی آن استفاده می‌کنند.

به گفته وی، امسال رشته‌های جدیدی مانند نانو، کارگاه‌های فیلم‌سازی، تدوین، پادکست، فتوشاپ و برنامه‌نویسی به رشته‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است.

وی افزود: با هدف تعامل کودکان با خانواده و ارتقاء ارتباط کودک با مادر نیز کارگاه مادر و کودک در برخی رشته‌ها از جمله نقاشی، شطرنج و رباتیک برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با بیان این‌که بیشترین استقبال از کلاس‌های کانون توسط گروه سنی ۹ تا ۱۴ سال است، خاطرنشان کرد: گروه سنی ۱۲سال با ۲۵ درصد دارای بیشترین تعداد اعضای کانون است.

وی گفت: گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوند و علاقه‌مندان برای عضویت باید وارد نشانی https://qom.kpf.ir/ گردند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com