کد خبر ۱۱۷۸۱۹ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
آیت‌الله حسینی بوشهری:

نیروهای مسلح، محقق کننده شعار «ما می‌توانیم» هستند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز شعار زیبای «ما می‌توانیم» در نیروهای مسلح، با فرماندهی رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمعی از مدیران ارشد وزارت دفاع صبح امروز  با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.

رئیس جامعه مدرسین در این دیدار با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و حماسه خونین پانزدهم خرداد اظهارز داشت: برای اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم که برای ادامه راه انقلاب به چه اموری نیاز داریم؟ باید ابتدا بدانیم که این انقلاب با چه نگاهی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رهبری و مردم در پرتو عنایات الهی به عنوان سه ضلع مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند و در ادامه راه نیز باید همچنان این امور حفظ و تقویت شوند. حضرت امام خمینی (قدس سره) پیوسته به آیه شریفه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّه» تکیه داشتند و هدف بزرگ خود که «یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» بود را به کمک خداوند و با همراهی مردم محقق ساختند، مردم نیز چون این رهبر را در راستای اهداف الهی می‌دیدند، با ایشان همراهی کردند.

امام جمعه قم با اشاره به تحولی که انقلاب اسلامی در جامعه ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بدون اسلحه، بلکه با تحول قلوب پیروز شد و این خروش ملی مردم سبب شد تا نیروهای مسلح آن زمان با این سؤال مواجه شوند که ما به چه کسی خدمت می‌کنیم؟ آیا به مردم خدمت می‌کنیم؟ درحالی که مردم در مقابل ما هستند و این شد که ارتش به صف مردم پیوست.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح ما سدی آهنین و دژی تسخیر ناپذیر هستند که پیوسته در حال تلاش، خدمت، پیشرفت و خلق کارهای مهم در عرصه حفاظت و حراست از کشور هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیشرفت‌های نیروهای مسلح را نشان دهنده امکان تحقق شعار «ما می‌توانیم» دانست و ابراز داشت: امروز شعار ارزشمند «ما می‌توانیم»، در نیروهای مسلح، با فرماندهی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) جامه عمل پوشیده است و نشان دهنده آن است که اگر در جایی نتوانسته‌ایم به اهداف خود دست پیدا کنیم، مدیران و مسئولان آن عرصه نتوانسته‌اند به خوبی از ظرفیت‌های لازم استفاده کنند.

حسینی بوشهری تهدیدات نظامی دشمنان را تهدیداتی توخالی ارزیابی کرد و گفت: این تهدیدات، تهدیداتی توخالی است، چرا که آگاهی دشمنان نسبت به قدرت نظامی کشور، بیش از خود مردم ماست و به خوبی می‌دانند که کاری از پیش نخواهند برد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، معنویت را عنصری ضروری در پیشبرد اهداف توصیف کرد و خطاب به مدیران ارشد وزارت دفاع خاطرنشان کرد: شما باید در کنار ارتقای تخصص خود، مسیر معنویت را نیز دنبال کنید، چرا که داشتن سلاح و ابزار، بدون اراده قوی و معنویت راه به جایی نخواهند برد و این اراده قوی و معنویت درونی است که می‌تواند این نظام اسلامی را به نقطه‌ای برساند که منتهی به ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com