کد خبر ۱۲۱۴۱۵ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم:

وجود سوء جریان در پرونده قطار شهری قم تایید شد!

صابری با اشاره به تایید سوء جریان در پرونده قطار شهری توسط بازرسی استان، گفت: ادعای مدیران شهرداری قم در خصوص نظر اداره‌کل بازرسی استان در رابطه‌ با عدم تخلف در این پروژه شهری، کذب است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین صابری رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بررسی پرونده متروی قم توسط دستگاه‌های نظارتی، اظهار کرد: پس از این که اخباری از سوء جریان‌هایی در سازمان قطار شهری _که با مستندات و مدارک قابل‌توجهی همراه بود_ به اطلاع اعضاء شورای اسلامی شهر رسید؛ از سوی برخی از اعضاء درخواستی برای تحقیق و تفحص از این حوزه به هیئت رییسه شورای اسلامی شهر ارائه شد.

وی با اشاره به رد درخواست طرح تحقیق و تفحص متروی قم از سوی برخی اعضای شورای شهر، تصریح کرد: پس از برگزاری چندین جلسه در این‌خصوص، برخی از اعضا به‌دلایل نامعلومی با درخواست فوق مخالفت کرده و مانع اجرایی‌ شدن آن شدند.

صابری با بیان اینکه برخی مدعی هستند که پرداختن به این‌گونه سوء‌جریان‌ها در آستانهٔ انتخابات می‌تواند در شهروندان تاثیر منفی بگذارد، خاطرنشان کرد: این در حالی‌ است که توجه به این گونه مباحث در انتخاب افراد اصلح طی انتخابات پیش رو تاثیر مثبت و امیدوارکننده‌ای دارد.

وی اضافه کرد: شهردار قم از سال ۹۵ هر ساله وعدهٔ افتتاح مترو را داده‌؛ ولی پس از هفت سال، هنوز این وعده محقق نشده‌است؛ این در حالی است که اگر وعده‌های محقق نشده تاکنون پیگیری می‌شد، قطعاً مترو قم تا الان به بهره‌برداری رسیده‌بود.

شایان ذکر است طرح تحقیق و تفحص از پروژه متروی قم، آبان ماه سال جاری با شش رای موافق، شش رای ممتنع و یک مخالف که توسط «نرجس نیازمند» انجام شد که با احتساب آرای ممتنع به عنوان رای منفی، این طرح از دستور کار شورای شهر قم خارج شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com