کد خبر ۱۲۳۱۶۰ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
مونوریل در آستانه ادامه ساخت:

شهردار قم بالاخره پای کار منوریل آمد

شهردار قم در حالی گفته است «دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند» که پیش از این، شهرداری و برخی اعضای شورای شهر از مخالفان جدی ادامه روند ساخت این طرح بوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید مرتضی سقائیان‌نژاد روز گذشته در حاشیه بازدید استاندار قم از مونوریل، اظهار کرد: بین دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی وجود ندارد و شهرداری قم مصوبات سفر ریاست جمهوری را اجرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر چند نگرانی‌های فنی و اقتصادی در خصوص اجرای این پروژه وجود دارد، تصریح کرد: همه مباحث در زمینه پروژه مونوریل کارشناسی و فنی بوده و تلاش می شود در نهایت تا اقدامی با صرفه و صلاح مردم قم صورت گیرد.

به گفته آقای سقائیان‌نژاد دولت و شهرداری تصمیمات مشترکی در خصوص مونوریل قم اتخاذ کردند که در مرحله اول ۴.۷ کیلومتر از این پروژه اتمام و به بهره برداری خواهد رسید و ۶.۸ کیلومتر دیگر در مرحله دوم تکمیل خواهد شد.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است و در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه در نظر گرفته شده‌ است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com