کد خبر ۱۲۳۳۰۸ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵

عزم دولت سیزدهم برای بهره‌برداری از فرودگاه قم

وزیر راه و شهرسازی از عزم دولت سیزدهم برای بهره برداری از فرودگاه قم خبر داد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد بذرپاش با اشاره به سفر رئیس جمهور و جمعی از وزرا به استان قم و افتتاح طرح های نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در کل کشور بیش از 2 میلیون و 560 هزار واحد نهضت ملی در کل کشور آغاز شده و با سرعت در دست ساخت قرار دارد. طبق هدفگذاری در این وزارتخانه باید هر ماه شاهد تحویل واحدهای مسکونی در استان ها باشیم.

بذرپاش گفت: 71 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سطح استان قم تعریف شده است و امروز بیش از 7200 واحد مسکونی و قطعات زمین به متقاضیان تقدیم شد. 

وی افزود: سایت 560 هکتاری با ظرفیت بیش از 30 هزار واحد مسکونی مورد بازدید رئیس جمهوری قرار گرفت که پس از بهره برداری، جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر را در خود جای می‌دهد. همچنین شهرک جدید پرنیان، قنوات و زیتون که بعد از شهرک پردیسان تعریف شده اند و پروژه های زیتون توسط رئیس جمهوری افتتاح شد. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح محور پردیسان به کهک به طول 17 کیلومتر گفت: افتتاح این محور نقش به‌سزایی در کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی داشته است.

بذرپاش در ادامه به احداث کنارگذر غربی شهر قم اشاره کرد و گفت: فاز اول این پروژه آزادراهی به طول 32 کیلومتر و 6 خطه در دست احداث قرار دارد که امیدواریم قطعه اول آن به طول 12 کیلومتر در سال جاری به بهره برداری برسد. زیرا این پروژه تاثیر به‌سزایی در کاهش بار ترافیکی آزادراه تهران-قم به عنوان دومین محور پر ترافیک کشور دارد و می تواند نقش مهمی در انتقال بار ترافیکی به سایر استان ها ایفا کند. 

وی با اشاره به احداث فرودگاه قم نیز تصریح کرد: در چند روز گذشته با نیروهای مسلح مذاکراتی انجام شد و قول مساعدت و همکاری داده شد. در جلسه بعد از ظهر مشکلات و موانع آن مورد بررسی قرار می گیرد تا با رفع آن هرچه سریع تر این فرودگاه احداث و تحویل مردم استان قم شود. این فرودگاه با مشارکت بخش خصوصی و منطقه آزاد اجرا می شود و با توجه به جاذبه زیارتی استان قم این فرودگاه می تواند نقش مهمی ایفا کند


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com