کد خبر ۱۲۳۳۱۶ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۴

باید برای سرمایه گذاران آرامش خاطر فراهم شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تصدی گری دولت در مسئله تولید تا حدی مناسب است و آن نظارت دقیق برای ورود سرمایه‌های مردم در تولید سود بخش برای کشور است. باید برای سرمایه گذاران آرامش خاطر فراهم شود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار وزیر  امور اقتصاد و دارایی، با اشاره به رابطه تنگاتنگ اقتصاد و فرهنگ در جامعه اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ در جامعه مکمل یکدیگر هستند و لذا باید به مسائل کشور هم نگاه فرهنگی داشته باشیم و هم نگاه اقتصادی.

وی بیان داشت: عده‌ای معتقدند که فرهنگ می‌تواند در سایر مسائل مانند یک چتر عمل کند. به عنوان نمونه اگر پرهیز از اسراف و مصرف اعتدالی در جامعه نهادینه شود، اثرات اقتصادی خوبی در پی خواهد داشت و عده‌ای دیگر معتقدند اگر فقر در جامعه‌ای نهادینه شود، کفر را به دنبال دارد «کاد الفقر أن یکون کفرا.»

امام جمعه قم ادامه داد: بنابراین این دو مکمل یکدیگر هستند. اگر باورهای اعتقادی جامعه سست شد و فرهنگ دچار ولنگاری شد، آسیب‌هایی سنگینی را در پی خواهد داشت و از طرف دیگر نیز اگر اقتصاد در جامعه مشکلاتی ایجاد کند، ممکن است دشمن بتواند میان مسئولین و مردم که سرمایه‌های این انقلاب هستند، فاصله ایجاد کند.

وی با اشاره به شعار سال جاری ابراز داشت: امسال نیز تکیه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – در شعار سال، مانند سال‌های گذشته، بر مسئله اقتصاد و تولید است و مطرح شدن «مشارکت مردم» در شعار سال پیام بسیار روشنی را برای کسانی که سکان دار اقتصاد کشور هستند در پی دارد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نباید بروکراسی اداری و روند دریافت یک مجوز به قدری طولانی شود که سرمایه گذاران در میانه راه دلسرد شوند؛ چرا که در این صورت سرمایه‌های سرگردان وارد عرصه‌هایی می‌شوند که به اقتصاد ضربه می‌زند و منجر به افزایش قیمت در یک حوزه مانند مسکن یا خودرو می‌شود.

وی افزود: تصدی گری دولت در مسئله تولید تا حدی مناسب است و آن نظارت دقیق برای ورود سرمایه‌های مردم در تولید سود بخش برای کشور است. باید برای سرمایه گذاران آرامش خاطر فراهم شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مسئله مالیات ستانی در جامعه اظهار داشت: مردم در سختی‌ها و شادی‌ها کنار ما هستند و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن نتواند رابطه 45 ساله مردم و نظام را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: معتقدیم که نفت ثروتی است که باید برای نسل‌های آینده نیز حفظ شود؛ اما در وصول مالیات باید دقت لازم صورت گیرد و رضایت عامه مد نظر باشد. تمام هنر ما باید این باشد که رضایت مندی جامعه را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: باید تدبیری اندیشیده شود که مالیات هر منطقه در همان جا مصرف شود و این مسئله به اطلاع آن مردم نیز برسد تا احساس کنند که سود مالیات به جیب خود آن‌ها می‌رود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سید احسان خاندوزی، وزیر  امور اقتصاد و دارایی، گزارش مختصری از برنامه‌های اقتصادی دولت و اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور ارائه کرد و اظهار داشت: در سال گذشته تلاش دولت متمرکز بر رشد تولید و کاهش تورم بوده است و در این حوزه، پیمان‌های بین المللی بسیار کمک کرد تا وضعیت نا مساعد تورمی مقداری بهبود یابد اگر چه همچنان مورد تأیید دولت نیست.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com