کد خبر ۱۲۳۶۹۳ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱

جزئیات رویداد استعدادیابی بچه‌های مسجد ویژه دانش‌آموزان

5000 نوجوان در رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی موج هنر ناب انقلاب با عنوان مهنا ثبت نام کرده‌اند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد جواد متولی امروز در نشست خبری نخستین رویداد استعدادیابی بچه‌های مسجد ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم با عنوان "مهنا" اظهار داشت: رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی موج هنر ناب انقلاب (مهنا) به مجری گری موسسه حکمت و تمدن و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، انجمن ها، مراکز و موسسات فرهنگی وهنری و حمایت قرارگاه شهید آوینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح بر حول محور کشف و معرفی استعدادهای مختلف در حوزه‌های جدید است افزود: برای این کشف و معرفی، نیازمند تعریف فرآیند و پروسه ای بودیم که ابتدا دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در سامانه موسسه حکمت و تمدن ثبت نام کرده و سپس در آزمون اولیه شرکت کنند که بیشتر ناظر به اطلاعات عمومی در رشته های مورد اشاره است.

متولی ادامه داد: افراد بعد از کسب نمره قبولی به مصاحبه تخصصی دعوت می شوند که هر رشته زیرشاخه های خود را دارد مثلاً بخش فرهنگی که شامل قصه و رمان، شعر و ... است.

وی افزود: تاکنون 4900 نفر ثبت نامی در استان داشته ایم که این افراد آزمون خود را به شکل مجازی انجام داده اند و برگزیدگان در پایان این هفته به شکل تخصصی توسط اساتید اهل خبره مصاحبه می شوند.

مدیر موسسه حکمت و تمدن گفت: شرکت در دوره آموزشی رشته پذیرفته شده با 40 ساعت آموزشی و 30 ساعت برنامه های جنبی مانند بازدید از حرف و مشاغل، اردو، استخر، سینما و... همراه است تا بچه ها از نزدیک به شکل عملیاتی با این رشته ها آشنا شوند.در کنار این ها برنامه های اردویی و تفریحی نیز لحاظ شده است

وی با بیان اینکه این طرح از سن 11 تا 19 سال را در برمی گیرد گفت: رسالت این طرح کشف استعداد و در ادامه توانممندی آنان و معرفی به نهادهایی است که بتوانند از این ظرفیت ها در سطح استان به خوبی استفاده نمایند.

متولی با بیان اینکه این اتفاق توسط کانون های مساجد و آموزش و پرورش که دارای سرمایه اجتماعی و انسانی هستند شکل گرفته است گفت: ادراه کل آموزش و پرورش استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی اصلی این طرح هستند و قرارگاه شهید آوینی نیز ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: مجری این برنامه موسسه حکمت و تمدن است که با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می شود.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مجموعه های ارشاد از هم گسیختگی ندارند گفت: البته در این طرح و رویداد، موسساتی همچون حکمت و تمدن همکاری نیزدارند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ما هر کدام در یک یا چند رشته و بخش دارای استعداد و توانمندی هستند و مهم این است که ما بتوانیم این استعدادها را به درستی کشف و در مسیر صحیح خود هدایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در گام نخست حدود 5 هزار نفر از نوجوانان در این رویداد شرکت کرده اند و در فرآیند استعدادیابی، توانمندی های آنها مشخص شده و برایشان کلاس آموزشی گذاشته می شود تا استعدادها شکوفا شده و در نهایت مورد بهره برداری قرار گیرد.

لازم به ذکر است این طرح با هدف کشف و معرفی استعدادهای جدید در سطح استان، تقویت استعدادها و آموزش های کاربردی جهت بهره گیری از ایشان در کلاس های کانون و... در آینده نزدیک به عنوان مربی و بهبود کیفیت آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و رسانه ای نوجوانان در 6 رشته قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی برگزار می شود. 31 فروردین ماه آغازفرایند طرح بوده و 20 شهریور اتمام فرآیند می باشد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com