کد خبر ۱۲۴۰۶۲ انتشار : ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۷

اگر به شعار سال‌های قبل عمل نشده مجدد در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه قم با اشاره به شعار اصلاح الگوی مصرف در سال‌های قبل گفت: نباید به شعارهای سال‌های قبل به‌عنوان یک موضوع تمام شده نگاه کرد؛ بلکه باید به‌عنوان مقدمه شعارهای سال‌های بعد به آن توجه شود و اگر به آن عمل نشده باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دیدار مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم که روز شنبه نهم تیر که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، اظهار کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در ایام اعیاد غدیر و مباهله برگزار شد؛ از این‌رو هم مردم و هم مسئولین نگاه ویژه‌ای به آن داشتند.

وی با بیان اینکه باید نسبت به انرژی‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد به مردم اطلاع‌رسانی شود که این‌ها سرمایه‌های کشور است و مبلغی که بابت آن می‌پردازند به معنای مالک‌شدنشان نیست، گفت: مردم باید بدانند که برای انرژی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد خیلی بیش از اینها هزینه می‌شود و مبلغی که می‌پردازند در مقابل بهای چیزی که مصرف می‌کنند ناچیز است و نباید به‌گونه‌ای القا شود که مردم مالک آنچه استفاده می‌کنند هستند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خود شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند باید مردم را نسبت به نحوه استفاده از این خدمات آگاه کنند، گفت: در جریان قرار دادن مردم نسبت به واقعیات و حقایق ارزشمند و مفید فایده است.

وی با اشاره به شعار اصلاح الگوی مصرف در سال‌های قبل، خاطرنشان کرد: شعارهای سال را که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که نسبت به سال‌های گذشته حالت تکمیلی و برای سال‌های پیش رو حالت مقدمه دارد؛ بنابراین نباید به شعارهای سال‌های قبل به‌عنوان یک موضوع تمام شده نگاه کرد؛ بلکه باید به‌عنوان مقدمه شعارهای سال‌های بعد به آن توجه شود و اگر به آن عمل نشده باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید فردی را انتخاب کنیم که نسبت به عملکرد رئیس‌جمهور قبلی متعهد باشد و دوره ریاست‌جمهور قبل را تمام شده تلقی نکند، افزود: نباید یک جریان که روی کار می‌آید هرچه جریان قبلی انجام داده را نادیده بگیرد و یا خراب کند؛ زیرا این کار به ضرر مردم است و بیشترین آسیب به مردم می‌رسد.

شرکت گاز خود را متعهد به گازرسانی به صنایع می‌داند

همچنین در ابتدای این جلسه آقای خوش‌لهجه به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت گاز استان قم در دولت سیزدهم پرداخت و بر لزوم خدمت‌رسانی این شرکت در راستا تحقق شعار سال تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه شرکت گاز خود را متعهد به گازرسانی به صنایع می‌داند، اظهار کرد: علیرغم ناترازی جریان گاز در کشور، گازرسانی به صنایع در سال 1402 نسبت به سال 1401 با افزایش 18 همراه بوده است.

وی همچنین به نقش شرکت گاز در افزایش اشتغال اشاره کرد و در ادامه افزود: گازرسانی به صنایع استان در سال‌های گذشته زمینه اشتغال بیش از 40 هزار نفر را فراهم کرده است و افزون بر این موجب مدیریت تورم و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها شده است.

خوش‌لهجه همچنین بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور را مورد توجه قرار داد و سپس تصریح کرد: بخشی از انرژی کشور به‌ دلیل بی‌توجهی مصرف‌کنندگان به‌خصوص در بخش صنعت به‌ هدر می‌رود که این موضوع جای تأسف و توجه دارد.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص «اصلاح الگوی مصرف»، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای کامل این قانون در کشور، بسیاری از مشکلات پیرامون ناترازی جریان انرژی در بخش‌های مختلف حل خواهد شد و علاوه بر این از هدر رفتن سرمایه کشور جلوگیری می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com