کد خبر ۲۴۲۷۹ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۵
حجت‌الاسلام صالحی منش:

قم به همدلی نیاز دارد/ انتقاد از کندی امور شهری در ۵ ماه گذشته

استاندار قم با اشاره به نیاز شهر به همدلی گفت: هر پروژه‌ای که در این مدت شروع کردیم و حمایت نبود، زمین خورد اما هر پروژه‌ای که با حمایت دستگاه‌ها شروع شد بهترین نتیجه را داشت.

به گزارش قم نا , حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش ظهر چهارشنبه در جلسه تودیع محمد دلبری از شهرداری قم با اشاره به کسالتی که موجب شد شهردار قم استعفا دهد، اظهار داشت: باید شهادت دهم که در طول یک سال و نیم گذشته به جز دلسوزی، پیشتکار، تلاش مجاهدانه از ایشان چیزی ندیدم.

وی ادامه داد: در این مدت یک سال و نیم من یک امضا که موجب تضییع حقوق مردم باشد از آقای دلبری ندیدم که این موجب افتخار است.

استاندار قم افزود: هر کسی که در نظام جمهوری اسلامی سمتی را قبول می‌کند، باید به دنبال عمل صالح باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری هم بخشی از حاکمیت نظام محسوب می‌شود، گفت: الگوی ما در حاکمیت امیرالمومنین(ع) است که وقتی حاکمیت کوفه را در دست گرفتند فرمودند خدایا تو شاهد باش که با قبایی وارد شهر شدم و اگر با غیر از این بیرون بروم خیانت و ظلم کرده‌ام.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش با اشاره به اینکه نگاه همه به کاری که انجام می‌دهند باید همین باشد، اضافه کرد: اگر کسی سمتی قبول می‌کند باید همه را بالاتر و بهتر از خود ببیند و نگاه به مردم نباید نگاه به طعمه باشد.

کند شدن امور در شهرداری

وی گفت: باید به مردم نگاه عزتمندانه و شرافتمندانه باشد و اینکه ما اگر امروز سمتی قبول کردیم، خادم مردم هستیم و شهرداری هم از این قانون مستثنی نیست.

استاندار قم با اشاره به کارنامه محمد دلبری در سمت شهردار قم ادامه داد: خدمات آقای دلبری در بخش مبلمان شهری بر کسی پوشیده نیست که اخیرا پرداخت به این موضوع در شهرداری کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه ۵ ماه است که فعالیت‌های شهرداری کمرنگ شده است، اضافه کرد: نباید همین که یک مسئول می‌رود و دیگری می‌آید موجب تضرر مردم شود.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش اظهار داشت: از زمانی که نخستین زمزمه‌های بیماری آقای دلبری شروع شد ۵ ماه می‌گذرد و در این مدت امور شهر فشل شده است.

وی ادامه داد: در زمینه مسائل زیرساختی هم برخی به خدمات آقای دلبری اعتراف دارند و برخی خیر اما باید منصفانه گفت که تحول اساسی در این مدت به وجود آمده است.

نیاز قم به همدلی

استاندار قم اظهار داشت: در سال گذشته در طول چهار ماه وضعیت هسته مرکزی شهر با همکاری استانداری و شهرداری قم تغییر کرد.

وی گفت: هیچکس در این شهر نباید ادعا کند که فقط من و لاغیر؛ این کمال نفهمی یک آدم و بی فرهنگی و بی هویتی او است چرا که همه باید دست به دست هم دهند و همه باید کمک کنند.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش اظهار داشت: هر پروژه‌ای که در این مدت شروع شد و حمایت کامل از آن نشد، شکست خورد اما هر پروژه‌ای که با حمایت دستگاه‌ها شروع شد در مدت کوتاه با بهترین پیشرفت کارها به ثمر نشست.

وی ادامه داد: ما نه طلبی نسبت به کسی داریم و نه ادعایی و نه می‌توانیم از وظایف قانونی خودمان عدول کنیم.

استاندار قم گفت: شورای اسلامی شهر هم در هر تصمیمی که می‌گیرد باید بداند اگر حمایت مردم و دولت را نداشته باشد شکست می‌خورد.

وی اضافه کرد: بنده خودم در این شهر با خیلی از پروژه‌ها مخالف هستم اما می‌بینم که تصمیم گرفته شده و پای کار می‌آیم که نگاه شورای شهر هم باید همین باشد.

لزوم بهسازی هسته مرکزی شهر

اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بازنگری در مدیریت مالی شهرداری، بهسازی هسته مرکزی شهر و محیط پیرامونی حرم مطهر از جمله مسائلی بود که وی نسبت به توجه به آن در شهرداری تذکر داد.

حجت‌الاسلام صالحی منش اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای روان سازی ترافیک، رعایت اصول شهرسازی، بهسازی بافت فرسوده، توجه به سیما و منظر شهری و ... از جمله مسائلی است که توقع می‌رود شورای اسلامی شهر به آنها توجه کند و نظارت خود را بر مسائل به صورت دقیق‌تر انجام دهد.

وی گفت: استانداری به عنوان نماینده عالی دولت نقش هماهنگی و حمایت از فعالیت‌های شهری را دارد و وظیفه ما این است که امور را راهبری کنیم.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com