کد خبر ۲۴۵۷۳ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۷

رشد 13 درصدي ورود خوردو هاي مسافران نوروزي به شهر قم

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم از رشد 13 درصدي ورود خودرو هاي مسافران نوروزي از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان روز هفتم فروردین ماه به شهر قم خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران قم، ابوالفضل جمالی روز شنبه هشتم فروردین ماه در جلسه هماهنگی کمیته های این ستاد با اعلام اين خبر گفت: تا كنون يك ميليون و 711 هزار و 497 خودرو وارد شهر قم شده اند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه حدود يك ميليون و 500 هزار خودرو بوده است با رشد 13 درصدي همراه است.

وي افزود: يك ميليون و 936 هزار و 524 وسيله نقليه وارد استان قم شدند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه يك ميليون 738 هزار و 817 خودرو بوده است، 11 درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به اينكه 72 دستگاه تردد شمار در تمام محورهاي مواصلاتي به استان قم نصب شده است گفت: اين دستگاه ها ورودي و خروجي مسايل نقليه را ثبت مي كنند.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم افزود: همچنين هشت دستگاه دوربين پلاك خوان در محورها نصب شده است كه مسير هاي مختلف را تحت پوشش گرفته است تا بتوانيم آماري از ماندگاری مسافران نوروزي داشته باشيم.

وي ادامه داد: پلاك هاي 50 هزار خودرو شناسايي شدند كه از اين ميان بيشترين مسافران شامل 52 درصد از استان تهران و البرز، 12 درصد خروجی یا ورودی مسافران بومی استان قم و شش درصد از استان اصفهان بوده است.

جمالي با اشاره به اينكه ميانگين مدت زمان ماندگاري مسافران نوروزي در استان قم به 24 ساعت و 40 دقيقه رسيده است گفت: 28 درصد شامل خودروهايي مي شود كه بيش از 24 ساعت، هشت درصد مسافران 12 تا 24 ساعت، 10 درصد مسافران شش تا 12 ساعت، 43 درصد از مسافران سه تا شش ساعت و هشت دهم درصد از مسافران يك تا سه ساعت در اين استان توقف داشته اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم افزود: در آينده نزديك چهار دستگاه دوربين پلاك خوان اضافه مي شود تا بتوانيم به صورت كامل پلاك هاي خودروهاي ورودي را رصد كنيم تا بتوانيم تمهيدات لازم را اتخاذ كنيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com