کد خبر ۲۴۷۲۹ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
با انتخاب فدراسیون کاراته

هدایت تیم ملی در مسابقات جهانی به مربی کاراته قم سپرده شد

هدایت ملی‌پوشان کاراته در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ از سوی فدراسیون کاراته به قهرمان اسبق و مربی فعلی کاراته استان قم سپرده شد.

به گزارش قم نا ، در دهه 70 که کاراته ایران در مسابقات مهم برون‌مرزی درخشش فوق العاده‌ای داشت هم در کادر فنی و هم در بین اعضای این تیم، کاراته‌کاهای استان قم حضور موفق و درخشانی داشتند و در ‌‌نهایت ایران را در سطح آسیا و جهان به مقام‌های ارزشمند رساندند.

در راس کادر فنی تیم ملی کاراته بزرگسالان در مدت بیش از 15 سال چهره‌ای همچون غلامرضا دباغیان مربی مطرح استان قم حضور داشت و شاگردان وی که یکی از آن‌ها مجید عبدالحسینی بود درخشش ویژه‌ای در میادین مهم برون‌مرزی داشتند و برای ایران افتخارات زیادی را کسب کردند.

اکنون یکی از شاگردان موفق این مربی در آن مقطع یعنی مجید عبدالحسینی با سال‌ها تجربه حضور در میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی کاراته و همچنین شرکت در مسابقات مهم و معتبر این رشته در کشورهای مختلف و البته مربیگری در تیم‌های ملی رده‌های سنی گوناگون هدایت تیم‌های ملی را در سال 94 بر عهده گرفته است و در مسابقات جهانی مربیگری می‌کند.

مجید عبدالحسینی که در سوپرلیگ کاراته مردان باشگاه‌های کشور نیز مربی تیم مطرح و مدعی دانشگاه آزاد اسلامی تهران است، به عنوان مربی تیم ملی کاراته رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال در رقابت‌های جهانی انتخاب شد.

فدراسیون کاراته استارت جدی فعالیت‌های خود را برای حضور مقتدرانه تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی پایه در مسابقات قهرمانی جهان زده و مربی مطرح و جوان کاراته قم را به عنوان مربی تیم‌های ملی رده‌های پایه کشور انتخاب کرده است.

بر این اساس با حکم رئیس فدراسیون کاراته، کادر فنی تیم‌های ملی رده‌های پایه برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان که قرار است به میزبانی کشور اندونزی به انجام برسد مشخص شده و برای این کار مجید عبدالحسینی مسئولیت مربیگری نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال را بر عهده گرفته است.

مجید عبدالحسینی قهرمان کاراته آسیا و تنها دارنده مدال طلای تیم ملی کاراته در مسابقه ستارگان کاراته جهان سال 1997 ایتالیا، کاپیتان و سرمربی اسبق تیم‌های ملی کاراته است و در مدت حضور خود در تیم ملی کاراته توانست دو مدال طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز از پیکارهای قهرمانی آسیا و هفت مدال طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز از مسابقات معتبر جهانی در آلبوم افتخارات خود به ثبت برساند.

البته در کنار مجید عبدالحسینی چهره‌های مطرح دیگری همچون مهدی جعفری، سعید آشتیان، مهدی عموزاده و علیرضا کتیرایی از ورزشکاران پر مدال دهه 70 و اواسط دهه 80 ورزش کشور و از پرافتخار‌ترین ورزشکاران تاریخ استان قم محسوب می‌شوند.

مجید عبدالحسینی در حالی مربی کشورمان در مسابقات جهانی اندونزی شد که تا سن 35 سالگی عضو تیم ملی کاراته بود؛ وی تنها کاراته‌کایی است که در تمام ادوار تیم‌های ملی کاراته در بالا‌ترین سن در تیم ملی به عنوان بازیکن عضویت داشته است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com