کد خبر ۲۴۷۴۹ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

همدلی و همزبانی در عرصه فناوری نوین هسته‌ای مرهون هدایت‌های رهبری است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همدلی و همزبانی در عرصه فناوری نوین به ویژه هسته‌ای مرهون هدایت‌ها، حمایت و مراقبت‌های مقام معظم رهبری است، همچنان که همواره حرکت کاروان انقلاب با درایت رهبری پرشتاب ادامه داشته و خواهد داشت.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: طی یک یا دو سال اخیر دنیا تصویر روشنی از برنامه هسته‌ای ایران نداشت و تبلیغات گسترده آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنها عرصه افکار بین‌المللی و جهانی را بین دولت‌ها و ملت‌ها غبارآلود کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مذاکرات این بود که امروز همه دولت‌ها و ملت‌ها در دنیا معترف به صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای ایران و حق مسلم ایران برای دستیابی به فناوری‌های نوین برای مقاصد صلح‌آمیز هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: این توافقات در شرایط سخت حاصل شده و به موازات این مسئله باید تلاش شود که تحریم‌های ظالمانه دشمن برداشته شود که این امر دومین دستاوری است که نتیجه زحمات کسانی است که در این مدت با هدایت‌های رهبری نسبت به مذاکرات اهتمام داشتند.

وی با اشاره به نکات ضروری موجود در مذاکرات گفت: در هیچ شرایطی از اصول اصلی خود که استقلال و حفظ حق بهره‌وری و  استفاده صلح‌آمیز و پیشرفت در فناوری‌های نوین به ویژه هسته‌ای بوده، کوتاه نمی‌آییم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که در مجموع هیئت مذاکره‌کننده و شخص وزیر خارجی جمهوری اسلامی نمره قابل قبولی در این مدت به دست آوردند.

وی یادآور شد: به طور طبیعی طرف مقابل ما در مذاکرات، دولت‌ها و عناصر دولت‌هایی بودند که به دنبال تمامیت‌خواهی و نادیده گرفتن حق مسلم مردم و کشور ما بودند، البته این مهم حاصل نشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز دنیا و حتی کسانی که پرچم‌دار تحریم‌ها و مقابله با فناوری بودند، معترف هستند که برخورداری از فناوری نوین حق مسلم ایران اسلامی است، اگر چه طبیعی است که در هر میدان مذاکره‌ای هر آنچه طالب هستیم، به طور کامل حاصل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این عزم و اراده در مردم و مسئولان وجود دارد هر جایی احساس کنند دشمن بیش از آنچه که در ظرفیت مذاکرات یا توقعات طرف مقابل است مطالبه می‌کند، در هیچ شرایطی تسلیم این مطلق‌طلبی نمی‌شود و همیشه این حق برای ملت ما محفوظ است.

جمشیدی با بیان اینکه دستاوردهای حاصل شده نتیجه همدلی و همزبانی مردم و مسئولان در سایه هدایت‌های رهبری بوده است، گفت: اگر مردم در مسئله حمایت از نمایندگان خودشان در مذاکرات کوتاهی می‌کردند و اگر مسئولانی که در حقیقت نمایندگان نظام جمهوری اسلامی بودند بر خواسته ملت ایران پافشاری نمی‌کردند، این همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان ایجاد نشده بود و شاهد دستاوردها و نتایجی در این زمینه نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی در عرصه فناوری نوین به ویژه هسته‌ای مرهون هدایت‌ها، حمایت و مراقبت‌های مقام معظم رهبری است، همچنان که همواره حرکت کاروان انقلاب با درایت رهبری پرشتاب ادامه داشته و خواهد داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com