کد خبر ۲۵۱۷۰ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹

سارق کامپیوتر خودروهای پژو 206 در قم دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک سارق که اقدام به 100 فقره سرقت کامپیوتر خودروهای پژو 206 در قم کرده بود خبر داد.

به گزارش قم نا ، سرهنگ مهدی قدمی روز سه شنبه در نشستی خبری ابراز داشت: این سارق، 39 ساله و اهل تهران بوده است و چندین فقره سابقه سرقت و اعتیاد به مواد مخدر دارد.

وی با اشاره به شگرد این سارق گفت: این فرد در ماه چند نوبت را شبانه از تهران به قم می آمده و با ظاهری آراسته و موجه در ساعات بامداد اقدام به سرقت می کرده است که این شخص به همراه مال خر در تهران دستگیر و به آگاهی قم منتقل شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: از 28 اسفند گذشته تا 14 فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با اقدامات موثر انتظامی و امنیتی شاهد کاهش 19 درصدی انواع سرقت ها در قم بوده ایم.

رییس پلیس آگاهی قم افزود: در مدت مذکور در کشفیات سرقت، پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشتیم و در یک ماه گذشته چندین باند سارق شناسایی و دستگیر شدند که از جمله می توان به دوباند سرقت خودروهای پراید زیر مدل 86 که به راحتی قابل سرقت هستند اشاره کرد.

وی در خصوص باند سارقان خودروهای پراید گفت: این باند پس از سرقت خودرو، آن را به مکان امنی انتقال داده و وسایل داخل خودرو را جدا و اگر اموال یا اشیاء قیمتی در داخل خودرو بود آن ها را نیز سرقت می کردند.

وی بیان داشت: از این باند، 20 خودرو سرقتی شناسایی شد و مالباخته ها شناسایی شدند ولی این احتمال وجود دارد که باز هم سرقت داشته باشند و تحقیقات ادامه دارد.

قدمی با اشاره به دستگیری باند سه نفره که اغفال و کلاهبردای را تحت عنوان خیر انجام می دادند ابراز داشت: این باند با خودروهای مختلف به درب برخی منازل مراجعه و برخی خانم های مسن در معابر را نیز هدف قرار داده و به عنوان خیر به شیوه متقلبانه جواهرات مردم را سرقت می کردند.

وی افزود: دو نفر از این باند نیز متواری هستند که شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.

وی افزود: اولویت های پلیس آگاهی قم در سال 94 ، آموزش همگانی به صورت ویژه است و هدف از این آموزش ارتقای آگاهی های عمومی مردم و جلب مشارکت آن ها برای کشف جرائم است.

رییس پلیس آگاهی استان قم ادامه داد: بحث ویژه ای برای کنترل مجرمان سابقه دار نیز داریم که پس از آزادی از زندان رها نشوند و با مشارکت خانواده های آن ها طرحی داریم که سارقان سابقه دار پرخطر را به صورت ویژه کنترل کنیم تا مجددا به چرخه جرم بازنگردند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com