کد خبر ۲۵۱۸۸ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

احداث پل‌های غیرهمسطح متناسب با چهارراه‌ها برای کاهش ترافیک

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: باید متناسب با چهارراه‌ها پل‌هایی احداث کرد تا ترافیک موجود را کاهش دهد ولی این امر هنوز به طور کامل اتفاق نیفتاده است و تعدادی از پل‌های احداث شده به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

به گزارش قم نا ، محسن عابدینی‌پور با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر قم اظهار کرد: مشکلات ترافیکی با توجه به اینکه در دوران کنونی هر یک از اعضای خانواده دارای یک خودرو هستند، افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تردد خودروها در سطح شهر آلودگی هوا را به دنبال دارد،‌ البته با راه‌اندازی مترو و منوریل تا حدودی مشکلات ترافیکی شهر قم کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره ترافیک موجود در هسته مرکزی شهر گفت: پروژه‌های اطراف حرم حضرت معصومه(س)، بلوار پیامبر اعظم(ص) و عمار یاسر از جمله پروژه‌های نیمه تمام هسته مرکزی هستند که در کاهش بار ترافیکی این بخش تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید متناسب با چهارراه‌ها پل‌هایی غیرهمسطح احداث کرد تا ترافیک موجود را کاهش دهد ولی این امر هنوز به طور کامل اتفاق نیفتاده است و تعداد پل‌های احداث شده به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

عابدینی‌پور با اشاره به مشکلات ترافیکی پردیسان گفت: اکنون بلوار غدیر تنها محل تردد وسائل نقلیه است که به پردیسان می‌رسد، پروژه‌هایی مانند انتهای بلوار جمهوری به شهرک پردیسان هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه تاخیر در تکمیل پروژه‌ها سبب افزایش ترافیک می‌شود، گفت: بلوار زائر به موازات بلوار غدیر در حال احداث است و با تکمیل احداث آن تا اندازه فراوانی ترافیک بلوار غدیر کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تاثیر سامانه اتوبوس تندرو در کاهش ترافیک گفت: خیابان‌های آذر و امام در زمینه اجرای پروژه سامانه اتوبوس تندرو با مشکلاتی مواجه هستند و ترافیک این خیابان‌ها مانع تردد آسان اتوبوس تندرو می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com