کد خبر ۲۵۲۶۶ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۹
مدیر جشنواره غذای سالم در قم:

درآمد حاصل از جشنواره غذای سالم صرف درمان کودکان سرطانی می‌شود

مدیر جشنواره بین‌المللی غذای سالم در قم گفت: جشنواره بین‌المللی غذای سالم در قم با هدف صرف درآمدهای حاصله آن برای کمک به کودکان سرطانی برگزار شد.

به گزارش قم نا ، اشرف‌السادات ارمکان در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای سالم در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهداف نخستین جشنواره بین‌المللی غذای سالم «طیبات» اظهار داشت: این جشنواره با شعار «غذا از مزرعه تا سفره و عدالت در سلامت» با رویکرد اشاعه مصرف غذای سالم و با هدف حمایت از کودکان سرطانی برگزار شد.

مدیر جشنواره بین‌المللی غذای سالم در قم افزود: با توجه به تنوع مواد غذایی و فرهنگ پخت‌وپز غذا در ایران و وجود قومیت‌های مختلف و همچنین به دلیل آداب و رسوم متفاوت پخت‌وپز در کشورهای دیگر اقدام به برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای سالم شده است.

ارمکان خاطرنشان کرد: لزوم آموزش و استفاده از انواع غذاهای سنتی و جایگزین کردن آن‌ها با غذاهای فست فود از دیگر دلایل برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای سالم در قم بود.

وی بابیان اینکه تأکید جشنواره طیبات بر آموزش پخت غذاهای سالم و تأثیرات آن بر سلامت بدن است، گفت: تأکید قرآن کریم بر انجام عمل صالح بعد از استفاده از غذای پاکیزه است و این مسئله بیانگر آن است که پاک بودن و حلال بودن غذا بر روحیه یک انسان مؤمن چه تأثیری شگرفی می‌تواند داشته باشد.

مدیر جشنواره بین‌المللی غذای سالم در قم نیات خوب و انگیزه‌های معنوی در پخت غذا بسیار مؤثر دانست و افزود: مصرف غذاهای غیرمفید در سنین جوانی سبب انگیزه مسئولان به منظور برگزاری جشنواره بین‌المللی طیبات در قم شد.

ارمکان گفت: جشنواره بین‌المللی غذای سالم در قم با هدف صرف درآمدهای حاصله آن به منظور کمک به کودکان سرطانی برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره 4 گروه شرکت‌کننده متشکل از اساتید، همکاران، طلاب ایرانی روزانه و خوابگاهی، طلاب غیر ایرانی روزانه و خوابگاهی و مدارس هدی حضور داشتند.

مدیر جشنواره بین‌المللی غذای سالم در قم با اشاره به تشکیل کارگروهی در ارتباط با نحوه و چگونگی برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای سالم قبل از عید گفت: در این کارگروه متخصصان تغذیه و اساتید متخصص قرانی فعالیت داشتند.

ارمکان افزود: امید است با برگزاری این جشنواره گامی مؤثر در جهت ایجاد، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه با حفظ هویت ملی ایران برداشته شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com