کد خبر ۲۵۲۷۳ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۰
آیت‌الله سید محمد سعیدی ؛

تعلیق سفر حج عمره درست بود / ملت ایران با توافقی که عزتشان را زیرسئوال ببرد مخالف هستند/ تجاوز اخیر عربستان مشابه جنایات صهیونیست‌ها است

امام‌جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت تولید سلاح هسته‌ای گفت: طرف‌های غربی به‌ویژه رئیس‌جمهور آمریکا هم به صدور این فتوا اشاره‌کرده است؛ ملت ایران هیچ‌گاه به‌صورت شرعی و عقلی به دنبال بمب اتمی نبوده و نخواهند بود .

به گزارش قم نا ،  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: تقوا دارای انواعی است که ارزشمندترین و ماندگارترین آنها، تقوای برآمده از علم و معرفت است.

وی افزود: در طول تاریخ تقوای بدون معرفت آسیب‌های فراوانی به اسلام وارد ساخته که خوارج نمونه‌ای از آنها بوده و این افراد آلت دست غاصبان و دشمنان به شمار می‌روند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز هم تکفیری‌ها و داعشی‌ها نمونه‌ای از مقدس‌مآب‌های فاقد علم و معرفت هستند، متذکر شد: این گروه‌ها ابزار دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها برای ضربه به اسلام شده‌اند و از پشت به مسلمانان خنجر می‌زنند.

وی در خطبه دوم با اشاره به مبحث هسته‌ای که نقشی راهبردی برای ملت ایران دارد ادامه داد: کسانی که می‌گویند آیا این همه هزینه برای این صنعت ارزش دارد یا خیر باید بدانند که این علم در شرایط امروز و آینده برای کشورمان سرنوشت‌ساز است.

سعیدی با بیان اینکه انرژی‌های فسیلی یا رو به پایان هستند یا دوران استفاده آنها در حال منقضی شدن است خاطرنشان کرد: آینده کشورها به انرژی هسته‌ای وابسته است زیرا برای تامین انرژی زیادی که در سال‌های بعد به آن نیاز دارند باید انرژی هسته‌ای و سوخت مورد نیاز را تامین کنند در حالیکه این فناوری تنها در اختیار برخی کشورها قرار دارد و حاضر نیستند به دیگران بفروشند.

امام جمعه قم اضافه کرد: زمانی که ایران به سوخت هسته‌ای نیاز پیدا کرد کشورهای دیگر حاضر به قرار دادن آن در اختیار ما نبودند به همین دلیل دانشمندان ایرانی دست به کار شدند و این فناوری را در داخل کشور تامین کردند.

وی با بیان اینکه برای تأمین سوخت رأکتور تهران به اورانیوم 20 درصد نیاز داریم، بیان داشت: وقتی غربی‌ها حاضر به فروش این درصد از اورانیوم به ایران نشدند دانشمندان خودمان آن را ساختند.

سعیدی تصریح کرد: در هر مذاکره‌ای که در مورد مباحث هسته‌ای صورت می‌گیرد باید بر روی اصل حق مسلم ایران برای غنی‌سازی تاکید شود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت تولید سلاح هسته‌ای گفت: طرف‌های غربی به ویژه رئیس جمهور آمریکا هم به صدور این فتوا اشاره کرده است؛ ملت ایران به صورت شرعی و عقلی به دنبال بمب اتمی نیستند و می‌دانند که سلاح هسته‌ای به نفع هیچ کشوری نیست و آنها هم که این بمب را دارند چیزی جز دردسر عایدشان نشده است.

وی ادامه داد: آمریکا یک بار از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و هنوز ننگ آن را تحمل می‌کند؛ هنوز مجروحان ناکازاکی و هیروشیما در ژاپن فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

سعیدی با بیان اینکه ملت ایران با توافق خوب موافق و با توافق بد مخالفند گفت: با هر نوع توافقی که عزت ملت را زیر سوال ببرد مخالف بوده و به شدت در مقابل آن مقاومت خواهیم کرد.

خطیب جمعه قم افزود: ملت ایران با هر نظارت متعارف موافق هستند، اما با نظارت‌های غیر متعارف به ویژه آنها که به حریم نظامی و امنیتی ما تجاوز کند مخالف خواهند بود ضمن اینکه همه تحریم‌ها باید به محض اجرای توافق برداشته شوند.

وی با بیان اینکه رهبر و مردم ایران به مذاکره‌کنندگان خود اعتماد دارند، گفت: اصل مسلم ما در مذاکرات، بی اعتمادی نسبت به آمریکا و غربی‌هاست، چراکه خلف وعده از سوی آنها بارها صورت گرفته است.

سعیدی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله هسته‌ای، اضافه کرد: برخی رسانه‌های بیگانه پس از آن ابراز شک نسبت به اجرای توافق از سوی ایران کردند ولی به آنها می‌گوییم ملت ایران هر توافقی را که بپذیرد به دلیل پایبندی به اصول اسلامی خود اجرایی می‌کند ولی این طرف غربی است که همواره نقض عهده می‌کند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) ادامه داد: برخلاف تبلیغات دروغین غربی، حساب دولت و رهبری و ملت در ایران از یکدیگر جدا نیست و اختلافی در مسئله هسته‌ای وجود ندارد.

وی به واکنش جمهوری اسلامی ایران در برابر حادثه فرودگاه جده مبنی بر تعلیق سفر حج عمره گفت: این واکنش درست بود و ما هم از دولت تشکر می‌کنیم زیرا این حداقل خواسته مردم است که امنیت زائران باید تامین شود.

سعیدی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد و حادثه فرودگاه جده شاهد این سخن است تصریح کرد: این حادثه نشان داد که آنها شایستگی خدمت به زائران را ندارند.

امام جمعه قم به تجاوز آل‌سعود به یمن اشاره کرد و افزود: با گذشت 20 روز از این تجاوز، نه تنها چیزی عاید متجاوزان نشده بلکه پیشروی یمنی‌ها همچنان ادامه دارد؛ عربستان که در یمن شکست خورده سعی دارد از کشورهای دیگر کمک بگیرد و امید زیادی به پاکستان، مصر و ترکیه دارد.

وی تصریح کرد: عربستان قصد داشت با مشارکت دیگر کشورها، فشار را از روی نیروهای خود بردارد و اینگونه تبلیغ کند که همه کشورهای اسلامی علیه یمن وارد عمل شده‌اند ولی ترکیه و پاکستان دست رد به سینه آل سعود زدند و مصر هم پاسخ سردی به این کشور داده است.

سعیدی تجاوز عربستان به یمن و کشتار مردم بی‌گناه را مشابه جنایات صهیونیست‌ها در غزه دانست و افزود: به یقین سعودی‌ها در این تجاوز خود به زودی از مردم مومن و انقلابی یمن شکست مفتضحانه‌ای خواهند خورد.

خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد: به آل سعود هشدار می‌دهیم بیش از این اسیر دست چند جوان خام و جاه طلب نباشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۰

آخرین خبر
واقعا همونهايي که ميگن پول حج و عمره صرف فقرا و ساخت مدرسه و کارخانه بشه حاضرند از سفره دبي و آنتاليا بگذرن ؟؟؟ حداقل کسي که حج ميره هم به شرعش هم به خمس و زکاتش اهميت ميده ولي سفرهاي تفريحي خارجه چي ؟؟؟چرا دولت سياستشو عوض نميکنه مثلا محدوديت سني و تعداد دفعات اعزام تعيين کنه مثلا هر ايراني يک بار به حج مشرف بشه هم خدارو خوش مياد هم نوبه به همه ميرسه .شايد عمر پدر و مادر من کفاف نکنه و ارزو بدل بمونن .اگه واقعا متقاصيان راضي بودن ميرفتن انصراف ميدادن به گفته جناب اوحدي عده کمي انصراف دادن اين يعني مردم رضايت به تعليق نداشتن حداقل جوانب انصاف نگه دارين و با تفرقه و سواستفاده از موضوع فرودگاه جده آبروي حج و حاجي را نبرن ...به اميد اينکه هرچه زودتر تعليق عمره تموم بشه و همه ارزومندان به ارزوشون برشن

آخرین خبر : حرف مردم

پاسخ