کد خبر ۲۵۳۵۱ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
مشاور وزیر کشور:

مجوز فعالیت ۵ هزار سازمان مردم نهاد امسال صادر می‌شود‌

مشاور وزیر کشور گفت: امسال پیش بینی شده ۵ هزار مجوز برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد صادر شود.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها شعبه قم، بهمن مشکینی در پانزدهمین گردهمایی مسئولان شعب سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، با بیان اینکه جهت جذب خیرین می‌بایست تا تنوع کار خیر در سبد کار‌ها تعریف کنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه خیران سلایق مختلف دارند تعریف متنوع امور خیر در سبد کار‌ها می‌تواند در جلب مشارکت‌های خیران موثر باشد.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه کار موسسات خیریه یک کار سازماندهی شده است، افزود: کار موسسات خیریه سازماندهی انسان‌ها است و بنده اعتقاد دارم مهم‌ترین آورده سازمان‌های مردم نهاد توانایی در سازماندهی انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه باید در بازارهای خوشه‌ای با انسان‌های غنی و فقیر یک ارتباط مناسب برقرار کنیم تصریح کرد: دراین رابطه سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار مهم دارند و می‌توانند به عنوان یک اکسیر عمل کنند.

مشکینی با اشاره به حمایت دولت یازدهم از موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد گفت: در این رابطه اقدامات و برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است که احیاء مجدد سازمان‌ها و موسساتی که تعطیل بودند از نمونه آن است.

مشاور وزیر کشور با اشاره به وجود 5 هزار سازمان مردم نهاد و موسسات خیریه دارای مجوز از وزارت کشور کشور گفت: از این تعداد نزدیک به3هزار مورد در قالب موسسات و سازمان خیریه فعالیت می‌کنند. امسال پیش بینی شده است تا 5 هزار مجوز برای فعالیت سازمانهای مردم نهاد صادر شود.

مشاور وزیر کشور تصریح کرد: لایحه‌ای برای قانونی شدن تشکل‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است که از این طریق می‌توان شاهد یک حرکت اجتماعی منسجم توسط مردم باشیم. مصوبه‌ای تنظیم شده تا تمام مسئولان سازمان‌های مردم نهاد در کارگروه شورای برنامه ریزی استان‌ها حضور داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com