کد خبر ۲۵۴۰۱ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
میر ابراهیمی خبر داد:

میزبانی بوستان غدیر از رفتگران طبیعت در روز زمین پاک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از برگزاری برنامه پاکسازی بوستان غدیر از زباله همزمان با روز زمین پاک خبر داد.

به گزارش قم نا ، سید عبدالله میر ابراهیمی  با اشاره به برگزاری مراسم روز زمین پاک در بوستان غدیر اظهار داشت: دوم اردیبهشت‌ماه که روز زمین پاک نام‌گذاری شده است فرصتی است برای تکرار آموزش‌ها در زمینه صیانت از محیط زیست.

وی با اشاره به اینکه آب، خاک و هوا عناصر محیط زیست هستند، افزود: سازمان مدیریت پسماند در حفظ و حراست از دو عنصر یعنی آب و خاک دخیل است که به همین دلیل تصمیم‌ گرفتیم امسال با سازمان حفاظت محیط زیست در برگزاری برنامه‌ای نمادین در این زمینه مشارکت داشته باشیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: در این برنامه که روز پنج شنبه سوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، مدیران، دانشجویان، دانش‌آموزان، سازمان‌های مردم نهاد استان و عموم مردم علاقه‌مند به محیط زیست شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به مشارکت دیگر دستگاه‌ها با سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم برای برگزاری این برنامه‌ عنوان داشت: غیر از سازمان محیط زیست که دستگاه همکار ما در اجرای این برنامه است، سازمان فضای سبز شهرداری قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی، زیباسازی، توسعه و عمران و شهرداری منطقه هشت هم در این برنامه مشارکت خواهند داشت.

میرابراهیمی با اشاره به شروع طرح در ساعت ۹ صبح ادامه داد: با حضور گروه‌های مخاطب، پاکسازی ضایعات و زباله‌های خشک اطراف بوستان با استفاده از دستکش‌ها و کیسه‌های زباله که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در پایان برنامه به قید قرعه به برخی از شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا می‌شود اضافه کرد: تقدیر از همکارانی که در زمینه حراست از محیط زیست فعالیت دارند از دیگر اتفاقات این روز است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به پاکسازی اطراف بوستان غدیر از نخاله‌های ساختمانی به همت سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار داشت: در واقع این برنامه بهانه‌ای است برای حساس کردن شهروندان نسبت به مسائل زیست محیطی و ارتقای آگاهی‌های عمومی در راستای حفظ و حراست از زمین و آب پاک.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com