کد خبر ۲۵۵۱۳ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
همزمان با انتخاب شهردار قم؛

نامه نگاری ها برای فشار به اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار

درحالی که قرار است شنبه هفته آتی شورای شهر قم ، شهردار جدید قم را انتخاب نماید برخی جریانات سیاسی در تلاش اند با طرح مباحثی فرعی ، ضمن فشار به اعضای شورا ، گزینه خود را تحمیل نمایند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، پس از استعفاي مهندس دلبري در اسفند ماه سال گذشته، قرار است اعضای شورای شهر استان قم در جلسه آتی خود ، شهردار جدید قم را انتخاب نمایند.

در ابتدا کمیته هفت نفره شورای شهر ، تلاش هایی برای جلب رضایت سقائيان‌نژاد شهردار با سابقه اصفهان جهت قبول مسئولیت شهرداری قم انجام دادند كه پس از چند هفته رایزنی در نهايت با پاسخ منفی سقائيان‌نژاد روبرو شدند و ایشان از پذیرش این مسئولیت امتناع ورزید تا این کمیته به دنبال گزينه‌های ديگر باشند .

پس از آن اعضای این کمیته جهت معرفی بهترین گزینه ، جلساتی را با مهندس معرفت مسئول طرح توسعه حرم مطهر، محسن عابديني‌پور شهردار سابق قم، مهندس پژمان شهردار سابق اصفهان، مهندس نيكزاد شهردار سابق اردبيل، مهندس متين‌فر سرپرست شهرداری قم و.... انجام دادند كه در جلسه اخير شوراي شهر عابديني‌پور بدلیل آنکه نتوانسته رای اعضای كميته 7 نفره را كسب كند و همچنین مهندس پژمان بدلیل عدم تمایل به پذیرش این سمت از لیست نامزدهای شهرداری قم خارج گردیدند.

طبق پیگیری های خبرنگار قم نا ، روز شنبه قرار است سه کاندیدا که کمیته هفت نفره آن را مشخص نموده اند در شورا اسلامی شهر قم حاضر شده و اعضای شورای شهر قم پس از استماع برنامه های و اهداف هر یک از کاندیدها ، رای نهایی خود را بدهند.

با اين وجود برخی از جریانات سیاسی در تلاش اند با طرح عناوینی به ظاهر قابل قبول ، اعضای شورای شهر را تحت فشار قرارداده تا گزینه خود را تحمیل نمایند . در این میان عده ای که بیشتر از طرفداران دولت می باشند با طرح مباحثی چون "انتخاب شهردار بومی" تلاش دارند تا اعضای شورای شهر را از انتخاب شهرداری قوی و مناسب که بومی بودن یا نبودن آن فرع مسئله می باشد، باز دارند . این درحالی است که در بدنه مدیران دولتی استان قم سازمان هایی داریم که مدیریت کار را به افراد غیر بومی سپرده شده است .

برهمین اساس  خبر مي‌رسد كه كاركنان شهرداری قم با امضا نامه‌ای خطاب به رئيس و اعضای شورای شهر درخواست نموده اند كه برای قم شهردار بومي انتخاب كنند، شهرداري كه هم در قم سكونت داشته باشد و هم شهرداری قم را بشناسد ، نامه ای که بیش از دلسوزی رنگ سیاسی و سیاسی کاری می دهد چرا که میز شهرداری قم طی چند دوره ، هم به خود شهردار بومی دیده است و هم شهردار غیر بومی ، ولی توانایی های افراد نشان خواهد داد که کدامیک برای استان قم مناسب است ، و شاهد این مدعا عملکرد مهندس دلبری است به عنوان یک شهردار غیر بومی توانستند تحول های بنیادینی در شهرداری قم ایجاد و سطح کیفی خدمات شهری را در استان قم افزایش دهد.

حال شوراي شهر قم قرار است شنبه آتی در یکی از جلسات بسیار مهم خود شهردار قم را انتخاب و قطار خدمات در شهر را که پس از استعفای مهندس دلبری به حالت بلاتکلیفی درآمده بود ، دوباره به حركت در آورد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com