کد خبر ۲۵۵۷۷ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان قم

برترین طلاب پژوهشگر حوزه در قم تقدیر شدند

برترین طلاب پژوهشگر حوزه‌های علمیه استان قم در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی این استان تقدیر شدند.

به گزارش قم نا ، جشنواره علمی علامه حلی استان قم ظهر امروز با تقدیر از برترین طلاب پژوهشگر حوزه‌های علمیه استان قم در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حجامی دبیر دومین جشنواره علمی علامه حلی استان قم اظهار کرد: در این جشنواره علاوه بر تقدیر از رتبه‌های برتر 32 نفر شایسته تقدیر در بخش برادران انتخاب شده‌اند و از میان آثاری که در مدارس علمیه استان قم برگزیده شده 50 اثر مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش خواهران سه اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شده است تصریح کرد: در بخش آثار برگزیده مدارس خواهران جشنواره علامه حلی استان قم 24 اثر تقدیر می‌شود اما در سال آینده شیوه برگزاری بخش مدرسه‌ای این جشنواره تغییر می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم برگزاری و مشارکت موفق در جشنواره‌های علامه حلی استانی و مدرسه‌ای، برگزاری جشنواره بانوی کرامت و برگزاری مسابقه پژوهشی سالانه رشد را بخشی از فعالیت‌های این حوزه علمیه خواند و گفت: 370 هسته پژوهشی متشکل از طلاب فارغ‌التحصیل با حضور 3 هزار پژوهشگر در استان قم فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 120 کانون پژوهشی با عضویت سه هزار و 600 پژوهشگر سطح دو و 35 انجمن پژوهشی با عضویت 300 پژوهشگر در استان قم فعالیت دارند مطرح کرد: در استان قم هفت‌هزار پژوهشگر در قالب ساختاری مشخص فعالیت و شورای پژوهشی این استان بر این فعالیت‌های پژوهشی نظارت دارند به همین علت تاکنون حوزه علمیه خواهران استان قم توانسته به دستاوردهای پژوهشی و علمی مناسبی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه استان قم نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های پژوهشی می‌تواند راهکاری برای ارتقاء سطح علوم طلاب باشد خاطرنشان کرد: طلاب باید در امور پژوهشی اهتمام خود را افزایش دهند تا از به شیوه‌ای بهتر از عمق آموزه‌های دینی بهره‌برداری کنند.

وی گفت: حضور پرشور طلاب در جشنواره علامه حلی استان قم نشان از اهتمام این افراد برای امور پژوهشی است اما گسترش این حرکت‌های پژوهشی می‌تواند سطح علمی مدارس را افزایش دهد تا طلاب خروجی این مدارس توانمندتر باشند.

در پایان این مراسم آیت‌الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه علمیه عمل به آموزه‌های الهی را احیاگر زندگی دنیوی انسان دانست و عنوان کرد: جایگاه علما را معمولا آنگونه که شاید و باید درک نمی‌کنند بلکه در هنگامی که رهنمودهای این افراد در جامعه نباشد نیاز دنیا به علما به خوبی مشاهده می‌شود زیرا اگر این افراد نباشند دنیا بدتر از جنگل می‌شود.

وی با بیان اینکه نظم نظام اسلامی را مدیون رهنمودهای امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی و خون شهدا هستیم ابراز کرد: مشکلات کشور در برخی از عرصه‌ها کم نیست اما مردم با فراگیری آموزه‌هایی علمای دینی مقابل این مشکلات ایستاده و از نفوذ هجمه فیزیکی دشمن به داخل خاک ایران جلوگیری می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com