کد خبر ۲۵۵۹۰ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

فعالیت سودجویان در طب سنتی نیازمند برخورد جدی است‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: فعالیت سودجویان در طب سنتی نیازمند برخورد جدی است‌.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در دیدار با سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و معاونین فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه اساس کار ما از سال گذشته بر تعامل و همدلی با تمام دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی بوده است اظهار داشت: شهر قم جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها برای رفع مشکلات آن همدلی و هم‌افزایی داشته باشند چون بسیاری از مسائل شهری به خاطر عدم همکاری‌ها به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شعار حکیمانه‌ همدلی و هم‌زبانی را خواستار شدند خرسندیم و مسئولان قم نیز می‌توانند تلاشش کنند تا به عنوان مصداق عملی این شعار را به عنوان الگو در کشور معرفی کنند.

ایرانی‌خواه خاطر نشان کرد: حوزه گسترده دانشگاه علوم پزشکی با تمام سازمان‌ها و بخش‌ها مرتبط است و به عنوان حوزه آکادمیک در مسائل بهداشتی، آموزشی و درمانی فعالیت می‌کند.

وی تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی را امری ضروری دانست و بیان کرد: برای رفع مشکلات مردم و تحقق رسالت سنگین‌مان نیازمند همکاری با حوزه انتظامی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد تلفات استان قم در حوادث، وزارت بهداشت و درمان آسیب شناسی و رسیدگی به رفع این مشکل با برگزاری جلسات با مسئولان استانی و فرماندهی انتظامی را خواستار شده است.

ایرانی‌خواه گفت: سالانه 100 نفر عابر و موتور سوار قمی جان خود را در حوادث از دست می‌دهند که این آمار از ابتدای سال جاری تاکنون 8 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه اهدای رایگان کلاه ایمنی به موتور سواران صرفا سبب کاهش تلفات نمی‌شود گفت: باید کلاه ایمنی برای موتورسواران اجبار و سوار کردن بر ترک موتورسیکلت ممنوع شود تا آمار مصدومین و مرگ‌ و میر حوادث کاهش یابد.

ایرانی‌خواه افزود: تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت و به طبع از آن دانشگاه علوم پزشکی در اداره مشکلات درمانی هیچگونه تقابلی با سایر خدمت‌گزاران در حوزه سلامت ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: کسانی هستند در شهر قم که ‌به نام طب اسلامی به درمان غلط مردم می‌پردازند؛ نیاز است با این افراد برخورد شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com