کد خبر ۲۵۶۰۰ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم؛

انتقادات از تیم مذاکره کننده هسته ای موجب نگرش بهتر تیم مذاکره‌کننده شد

امام‌جمعه قم با تأکید بر حمایت تیم مذاکره‌کننده برای دفاع از حقوق ملت ایران افزود: انتقادات موجب نگرش بهتر تیم مذاکره‌کننده شده و امیدواریم آنچه درنهایت حاصل می‌شود موجب شکوهمندی بیشتر ایران اسلامی باشد.

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه نماز جمعه قم با اشاره پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون مشمول امداد غیبی الهی بوده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها پیروزی نهضت اسلامی و پیروزی در جنگ هشت‌ساله هستند و شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس هم جزو آن‌هاست.

وی بابیان اینکه آمریکا قصد داشت هشت بالگرد با یک هواپیمای 130 را به همراه 90 نفر برای آزادی جاسوسان خود در تهران اعزام کند گفت: نقشه آن‌ها بسیار حساب‌شده بود ولی اعجاز الهی مانع از کار آن‌ها شد، پس‌ازاینکه سه بالگردشان نابود شد سرانجام طوفان شن کار آن‌ها را به شکستی مفتضحانه کشاند.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به مسئولیت‌های انسان‌ها در مواجهه با اجتماع اظهار کرد: خانواده نهادی مقدس و سازمانی مستحکم در اسلام محسوب می‌شود؛ تشکیل خانواده عاملی برای ازدیاد و بقای نسل و درعین‌حال مسئولیت آور برای زنان و مردان است.

وی افزود: خانواده در اسلام بر اساس محبت و مودت بنانهاده شده و خداوند اراده فرموده که زنان و مردان لباس و زینت یکدیگر باشند به همین دلیل وقتی زن و مردی پیوند زناشویی با یکدیگر برقرار می‌کنند از بسیاری گناهان فاصله می‌گیرند.

آیت‌الله بوشهری بابیان اینکه زن یا مرد بودن ترجیح و امتیازی نسبت به دیگری محسوب نمی‌شود بلکه در نزد خدا ملاک، تقواست گفت: درعین‌حال سازمان خانواده نیازمند سرپرستی است که بر اساس قرآن، مردان جنبه سرپرستی دارند و آن‌هم به دلیل ویژگی‌های طبیعی‌شان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله یمن و تجاوز عربستان به این کشور تصریح کرد: سعودی‌ها پس از 27 روز کودک کشی و قتل بی‌گناهان، آتش‌بس یک‌طرفه صادر کردند و وزارت دفاع این کشور اعلام کرد به تمام اهدافش رسیده است؛ اهداف عربستان بازگرداندن منصور هادی به ریاست جمهوری بود ولی سؤال ما اینجاست که این شخص اکنون کجاست؟

امام‌جمعه قم، نابودی توان دفاعی انصار الله را از دیگر اهداف اعلام‌شده عربستان سعودی دانست و افزود: اکنون می‌بینیم از انصار الله افراد کمی کشته‌شده‌اند ضمن اینکه امروز باب المندب در اختیار انصار الله است درحالی‌که عربستان می‌خواست این منطقه را تصرف کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به درخواست همکاری عربستان سعودی از کشورهای دیگر برای ائتلاف علیه یمن عنوان کرد: پاکستان ‌همان ابتدای کار مسئله را نپذیرفت، ترکیه هم به نحوی مخالفت کرد و مصر و قطر هم بعد از چند روز عقب نشستند و در انتها فقط عربستان و تااندازه‌ای امارات باقی ماندند، این ائتلاف بزرگ به کجا انجامید؟

وی بابیان اینکه عربستان به نیابت از آمریکا علیه یمن وارد جنگ شد گفت: روزی صهیونیست‌ها رکورد کودک کشی را شکسته بودند ولی امروز رتبه نخست از آن دیگران شده است؛ زمانی که جنگ شروع شد چند استان محدود در اختیار انصار الله بود ولی امروز 18 استان در اختیار این گروه قرار دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نقض آتش‌بس از سوی عربستان سعودی خاطرنشان کرد: این جنگ نشان داد که همچنان خون بر شمشیر پیروز است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه اتحاد میان مردم یمن از همه مذاهب ثمره این تجاوز بوده است گفت: در جریان این نبرد، پاک‌سازی مناطق آلوده اتفاق افتاده و قدرت چانه‌زنی انصار الله هم بیشتر شد ضمن اینکه جهانیان دریافتند سازمان‌های عریض و طویل بین‌المللی تنها از ظالمان حمایت می‌کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com