کد خبر ۲۵۶۲۰ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
توصیه آیت الله مکارم شیرازی به دولت؛

ایجاد فرصت های شغلی باعث برون رفت از مشکلات مطرح جوانان در جامعه می شود

استاد حوزه علمیه قم در دیدار وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشتند :اگر مشکل کار در جامعه حل شود مشکل ازدواج و بسیاری از مسائل دیگر مربوط به جوانان حل خواهد شد؛مشکل یارانه ثروت مندان در جامعه باید هرچه سریعتر حل شود زیرا بیت المال برای کسانی است که نیاز واقعی دارند.

به گزارش قم نا ، آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:کارگران در اسلام از مقام ویژه ای برخوردار هستند و در دیدگاه اسلام کار برای کارگران مانند جهاد در میدان های جنگ است.

وی با اشاره به اینکه استراحت و خواب نیز برای کارگر عبادت محسوب می شود،افزود:احادیث و روایات بسیاری در اسلام در مورد کارگران بیان شده است و در هیچ فرهنگی مانند اسلام تعبیرات زیبا در این خصوص وجود ندارد.

این مرجع تقلید ادامه داد:فرهنگ کارگری در اسلام باید به وسیله رسانه ها جذب و در اختیار مردم قرار داده شود تا کسی خیال نکند که کارگر هیچ کاری انجام نمی دهد.

وی ضرورت مسئولیت پذیری در بین کارگران را مورد توجه قرار داد و گفت:کارگری موفق خواهد بود که دارای حس مسئولیت پذیری بالایی باشد و جایگاه خود را در پیشگاه خداوند مهم بشمارد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه یکی از واحد های مهم در امر خدمت رسانی سازمان بهزیستی است،تصریح کرد:بهزیستی یکی از مهم ترین نهادهایی است که باید به فکر ضعیفان باشد و معلولان و ناتوانان نباید فراموش شوند و همواره این افراد باید خود را بخشی از جامعه تلقی کنند.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در کشور مورد توجه دولت است،ابراز داشت:ما در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی سختی قرار داریم که البته در همین وضعیت کارهای بسیاری خوبی توسط این دولت صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم،اضافه کرد:اگر مشکل کار در جامعه حل شود مشکل ازدواج و بسیاری از مسائل دیگر مربوط به جوانان حل خواهد شد.

وی حذف یارانه بگیران ثروتمند را از ضروریات خواند و گفت:از روز اول در خصوص یارانه ها اشتباهات بزرگی انجام شد و شعارهای روزمره ای مطرح شد که آینده را به خطر انداخت.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد:مشکل یارانه ثروت مندان در جامعه باید هرچه سریعتر حل شود زیرا بیت المال برای کسانی است که نیاز واقعی دارند.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل نیازمند شجاعت از سوی دولت هستیم،اظهار داشت:مطمئنا حذف این قشر از جامعه آثار و هزینه هایی را برای دولت به جا خواهد گذاشت که برای کمرنگ کردن این موضوع نیز باید به صورت تدریجی حرکت کرد.

این مرجع تقلید افزود:معتقدیم که 50 درصد از یارانه بگیران به یارانه احتیاجی ندارند و اگر این عمل انجام شود مطمئنا کسری 6 هزار میلیاردی نیز جبران خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com