کد خبر ۲۵۷۰۶ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
احمدی قمی خبر داد:

پایان ساخت نیمی از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از اجرای نیمی از صحن مقدس حضرت زهرا(س) در نجف اشرف خبرداد.

حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی قمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: یکی از فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان‌ها، کمک به اجرای طرح‎های عمرانی و فرهنگی عتبات عالیات در عراق است.
وی افزود: این عتبات مقدسه هر ساله میزبان میلیون‎ها زائر شیعی از ایران و کشورهای دیگر هستند و باید از نظر ظرفیت مکانی شرایطی را لحاظ کنند که بیشترین جمعیت را در خود جای داده و زائران در فضایی مناسب به ادای مناسک خود مشغول شوند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم بیان کرد: حرم مطهر امام علی(ع) از جمله حرم‎هایی است که در سال‌های اخیر اقداماتی برای گسترش فضای فیزیکی آن انجام شده است و به دلیل اینکه بافت حرم‎های مقدس ائمه در عراق بافتی قدیمی و سنتی است، پاسخگوی جمعیت این سال‌ها نیست وباید این فضا تعریض می‎شد.
وی گفت: با همین رویکرد کار ساخت صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س) جنب این حرم مقدس به منظور پوشش زائران میلیونی حرم، آغاز شد و این حرم با نذورات و هدایای مردم ایران در حال تکمیل است.
احمدی قمی بیان کرد: این صحن 218 هزار متر مربع است که تا کنون از محل همین نذورات و هدایای مردمی، 1100هزار متر مربع آن ساخته و نیم دیگر آن در دست احداث است.
وی گفت: با توجه به اینکه کار ساخت این صحن به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است و این صحن قرار است از محل نذورات مردمی ساخته شود مردم شهر قم می‎توانند کمک‎های خود را از طریق مراجعه به بانک‎های ملی، ملت، انصار، مهر اقتصاد، وجوهات خود را در اختیار این ستاد قرار دهند.

منبع : ایکنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com