کد خبر ۲۵۷۳۷ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
آقا حسنی:

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قم تحت پوشش طرح سلامت قرار می‌گیرند

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قم تحت پوشش طرح سلامت در بخش بهداشت قرار می‌گیرند.

به گزارش قم نا ، مرتضی آقاحسنی ظهر دوشنبه در نشست خبری که همزمان با هفته سلامت و به منظور تقدیر از فعالان عرصه سلامت استان قم در محل دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد با تأکید بر اینکه باید اهداف لازم در حوزه بهداشت و درمان روشن شود، بیان کرد: افزایش سطح سواد سلامت افراد یکی از نکات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شعار "پیشگیری بهتر از درمان است" بیان کرد: اگر مردم سواد خود در بخش سلامت را بالا ببرند خودشان قطعا ماده غذایی مناسب را انتخاب می‌کنند و مواد غذایی ناسالم به دلیل عدم تقاضا خود به خود وارد بازار مصرف نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان قم بیان کرد: این طرح در کل استان قم و با زیرپوشش قرار گرفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود و در حال حاضر این طرح در مرحله سرشماری است.

وی بیان کرد: به جای اینکه به دنبال تشویق مردم و خیرین برای ساخت بیمارستان و افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم باید فرهنگ مردم در زمینه ارتقای سلامت را افزایش دهیم تا نیاز به بیمارستان و مراکز درمانی کاهش یابد.

آقاحسنی بیان کرد: خیرین می‌توانند به ساخت پایگاه‌های بهداشت نیز اقدام کنند زیرا این پایگاه‌ها آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌ها را ارائه می‌دهند که می‌تواند در ارتقای سلامت افراد موثر باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در پایان از رسانه‌ها تقاضا کرد تا در زمینه اجرای طرح سلامت در بخش بهداشت و انعکاس اخبار آن فعالیت پررنگ‌تری داشته باشند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com