کد خبر ۲۵۷۵۹ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۹
جزئیاتی از پروژه برج آسمان/ عوارضی که تهاتر شد؛

برج آسمان به آسمان نرسیده به نام بنیاد تعاون ارتش سند زده شد

سید مصطفی آقایی مهندس ناظر پروژه برج آسمان اظهار داشت : در حال حاضر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صالحی منش استاندار قم هیچ مالکیتی در پروژه برج آسمان ندارد و این پروژه متعلق به بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش قم نا ، روزنامه ایمان هفتم اردیبهشت مصاحبه ای با مهندس سید مصطفی آقایی مهندس ناظر پروژه برج آسمان انجام داده است که به تفضیل در ادامه آمده است:

آقایی اظهار داشت: در حال حاضر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صالحی منش استاندار قم هیچ مالکیتی در پروژه برج آسمان ندارد و این پروژه متعلق به بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران است ، زمین پروژه برج آسمان واقع در بلوار امین موروثی و متعلق به آقای محمدصادق صالحی منش است که سند مالکیت آن در سال 1353 بنام ایشان صادرشده است.


 وی بابیان اینکه پروانه این پروژه سال 88-87 زمانی که ایشان هیچ سمتی اجرایی نداشته‌اند بنام وی صادر شده است افزود: مهرماه سال 92 قبل از اینکه آقای صالحی منش استاندار شود عملیات اجرایی این پروژه طی قرارداد مشارکت بین آقای صالحی منش و بنیاد تعاون ارتش آغاز می‌شود. آقایی ادامه داد: بر اساس این قرارداد مشارکت سهم مالک 34 درصد و سهم سرمایه‌گذار بتاجا 66 درصد در نظر گرفته شد.


 وی اضافه کرد: هزینه اولیه صدور پروانه را نیز آقای صالحی منش از شخصی قرض نموده بود که پس از انعقاد قرارداد مشارکت با بنیاد تعاون ارتش از آن‌ها این هزینه را می‌گیرد و به شخص موردنظر پس می‌دهد، بر اساس این قرارداد کلیه هزینه صدور پروانه، ساخت و انشعابات، پایان کار و غیره با بنیاد تعاون ارتش است و آقای صالحی منش در هزینه‌های این پروژه هیچ نقشی نداشته و ندارد.

http://www.qumna.com/upload/paper/galleries/20150427/1430114158g1_gall.jpg


عضو اولین دوره شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: اواخر سال 93 و پس از گذشت یک سال از قرارداد مشارکت، بنیاد تعاون ارتش به آقای صالحی منش پیشنهاد کرد سهم خود را به این بنیاد به واگذار کند در این زمینه پس از برگزاری جلسات و مذاکرات بین بنیاد تعاون ارتش و آقای صالحی منش مقرر شد آقای صالحی منش سهم خود را به بنیاد تعاون و ارتش بفروشد.


 وی افزود: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای بین آن‌ها به امضا رسید و سهم آقای صالحی منش به بنیاد تعاون ارتش واگذار گردید و در حال حاضر آقای صالحی منش هیچ مالکیتی در این پروژه ندارد و مراحل انتقال سند مالکیت نیز در حال انجام است.


آقایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از تفاهم‌نامه با آقای صالحی منش، بنیاد تعاون ارتش تصمیم می‌گیرد که کاربری این پروژه را از مسکونی به اداری تغییر دهد ازآنجاکه در طرح تفصیلی شهر قم در این محدوده واحدهای تجاری و اداری پیش‌بینی‌شده است شهرداری با درخواست بنیاد تعاون ارتش مبنی بر تغییر کاربری از مسکونی به اداری موافقت می‌نمایند و بنیاد تعاون تمام هزینه‌های ناشی از این تغییر کاربری را به شهرداری پرداخت می‌نماید.

رئیس کمیسیون عمران اولین دوره شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بنیاد تعاون ارتش در شهر مقدس قم در حال اجرای پروژه‌های متعددی است طبق توافق انجام‌شده با شهرداری عوارض مربوط به این پروژه را از بستانکاری بتاجا در پروژه‌های دیگر تهاتر نموده است. مهندس ناظر پروژه برج آسمان در خصوص مباحث مطرح‌شده در خصوص اضافه بنای این پروژه گفت: اضافه متراژ در ساخت‌وسازها امری طبیعی است و در 99 درصد ساخت‌وسازهای قم حداقل 10 درصد اضافه بنا دارند اما در این پروژه اضافه بنا کمتر از 10 درصد می‌باشد.

 

پیش از این حجت الاسلام آتش زر رئیس سابق شورای اسلامی شهر قم در مصاحبه ای با پایگاه اینترنتی خبرقم (قم نا) مجوز ساختمان جناب آقای صالحی منش را مربوط به سال 86 دانسته بود.

 

وی تاکید کرد : ساختمان آقاي صالحي‌منش مجوزات را حدود سال 87 يا 88 دريافت كرده و نقشه آن هم همان زمان طراحي شده و يك پروانه با 5 سال فرصت ساخت نيز دريافت كرده است كه فكر مي‌كنم تا آخر امسال آن پروانه اعتبار دارد.

 

به هر حال پروژه ای که در سال 1386 مجوز ساخت دریافت کرده است و در سال 1392 شروع به کار کرده و در سال 1393 به نام نهاد دیگری سند زده شده است برای خود داستانی پیدا کرده است و هر روز در گیشه روزنامه ها و پایگاه های خبری پای ثابت تیتر ها شده است .

 

اما بهتر بود در این میان جناب صالحی منش استاندار محترم قم برای عدم تشویش اذهان عمومی هم که شده حداقل در پیامی کوتاه خواه در قالب مصاحبه یا تکذیبیه حداقل جلوی انتشار بیش از حد این خبر در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی می شدند ، اهمیت این مسئله همین قدر که این خبر تیتر بسیاری از رسانه های معاند ضد انقلاب شده است .

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com