کد خبر ۲۵۸۱۶ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
مدیرعامل شرکت ایرانسل اعلام کرد

قم نهمین استان ایران از نظر شمار کاربر اینترنت همراه

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: استان قم از نظر شمار کاربر اینترنت همراه، نهمین استان ایران به شمار می‌رود و از نظر ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز بالاتر از میانگین کشور است.

به گزارش قم نا ، علیرضا دزفولی بعد از ظهر امروز در رونمایی از نسل چهارم شبکه تلفن همراه ایرانسل که در هتل خورشید برگزار شد، اظهار کرد: دو دهه از بهره‌برداری شبکه تلفن همراه در ایران اسلامی می‌گذرد و همزمان با ظهور این تکنولوژی در دنیا،‌ کشور ما نیز به این فناوری دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت دو دهه از ظهور شبکه تلفن همراه در ایران،‌ شرکت ایرانسل با دریافت پروانه ارتقای تلفن همراه در مدت زمان کوتاهی نسبت به فعال کردن نسل سوم شبکه تلفن همراه اقدام کرده و پس از آن از نسل چهارم شبکه تلفن همراه نیز رونمایی کرد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل بیان کرد: ظهور نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه اول به مدت چند سال در انحصار شرکت رایتل بود و اکنون این انحصار شکسته شده و شرکت ایرانسل نیز در این عرصه وارد شده و توانسته موفق عمل کند.

وی زمان اخذ پروانه ارتقاء شبکه تلفن همراه اول ایرانسل را شهریور ماه سال گذشته دانست و تصریح کرد:‌ اکنون با پروانه‌ای که برای ارتقای شبکه تلفن همراه در اختیار داریم در سال‌های آینده نیاز به تغییر پروانه نخواهیم داشت.

دزفولی در بخش دیگری از سخنان خویش، به وضعیت خدمات شبکه تلفن همراه ایرانسل در استان قم اشاره و بیان کرد: در حال حاضر شهر قم و منطقه جمکران زیر پوشش 4G قرار گرفته است.

وی با نگاهی اجمالی به وضعیت جغرافیایی استان قم ادامه داد: استان قم دارای وسعت 11 هزار کیلومتر مربع است که در طول سال 20 میلیون گردشگر مذهبی در این استان آمد و رفت دارند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل، با اشاره به وضعیت علمی استان قم، عنوان کرد: 130 هزار دانشجو و طلبه در استان قم تحصیل می‌کنند و محل زندگی بسیاری از بزرگان و علما در قرن‌های اخیر در قم بوده است.

وی ضریب شاخص‌های ICT در استان قم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان قم پنجمین استان ایران از نظر شاخص‌های ITU درتوسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و همچنین هفتمین استان از نظر ضریب نفوذ کاربر اینترنت به شمار می‌رود.

به گفته دزفولی استان قم از نظر شمار کاربر اینترنت همراه، نهمین استان ایران به شمار می‌رود و از نظر ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز بالاتر از میانگین کشور است.

مدیرعامل شرکت ایرانسل بیان کرد: شرکت ایرانسل در قم 128 BTS دارد که این شمار BTS موجب پوشش 99 درصدی جمعیتی ایرانسل در استان قم می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com