کد خبر ۲۶۰۲۲ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۵
فرمانده انتظامی استان قم:

امنیت پایدار کشور مرهون اعتماد متقابل مردم و مسئولان است

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت پایدار دنبال می‌شود گفت: این امنیت در سطوح مختلف دنبال می‌شود و البته تحقق کامل آن نیازمند اعتماد مردم و مسئولان است.

به گزارش قم نا ، کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در همایش مشترک سپاه و ناجا با عنوان ولایت، همدلی و اقتدار که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه امنیت پایدار از ملزومات شکل گیری یک حکومت است بیان کرد: در جامعه‌ای که پیرو ولایت علوی است باید امنیت پایدار برقرار باشد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اعتماد بین مسئولان و کارگزاران با مردم از دیگر ضروریات تحقق امنیت پایدار است بیان کرد:‌ هیچ حکومتی بدون اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان نمی‌تواند امنیت و آسایش را ایجاد کند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه امنیت در جامعه باید ماندگار و پایدار باشد بیان کرد: تداوم امنیت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از نکات دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت پایدار دنبال می‌شود گفت: این امنیت در سطوح مختلف دنبال می‌شود و البته تحقق کامل آن نیازمند اعتماد مردم و مسئولان است.

مجتبایی با اشاره به اینکه دیدگاه عادلانه در جامعه از لازمه‌های ایجاد اعتماد است بیان کرد: تحقق عدالت باید به صورت عملی در جامعه ظهور و بروز داشته باشد و به یک باور تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر مؤلفه‌های ایجاد اعتماد متقابل در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اقتدار و انسجام نیروهای مسلح از دیگر نکات مهم در تحقق اعتماد متقابل است و اگر نیروهای مسلح دارای اقتدار لازم باشند مردم اعتماد بیشتری به حاکمیت داشته و در نتیجه امنیت پایدار شکل می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر انسجام و اتحاد میان نیروهای مسلح تاکید دارند، بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص موجب دلگرمی بیشتر مردم به نیروهای مسلح می‌شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر مردم‌مداری از سوی نیروهای مسلح اشاره کرد و یادآور شد: این امر که مورد تاکید مقام عظمای ولایت است موجب تقویت اعتماد مردم می‌شود.

مجتبابی با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند حقوق مردم را تضییع کرده و استفاده ابزاری از مردم داشته باشند تصریح کرد: این در حالی است که در نظام اسلامی مردم صاحب اصلی نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه تقویت قانون مداری نیز به تقویت اعتماد عمومی کمک می‌کند یادآور شد: به دلیل وجود این اعتماد بود که مردم در دوران دفاع مقدس از نظام دفاع کردند و در فتنه اخیر نیز به مقابله با دشمنان نظام پرداختند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com