کد خبر ۲۶۷۳۶ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
با برگزاری انتخابات هیأت رئیسه جدید مجلس نهم ؛

لاریجانی برای هشتمین سال متوالی بر کرسی ریاست بهارستان تکیه زد

بر این اساس، علی لاریجانی و روح‌الله حسینیان نمایندگان قم و تهران کاندیدای ریاست مجلس شده بودند که علی لاریجانی نماینده مردم قم با 205 رأی، برای چهارمین سال فعالیت مجلس نهم در سمت ریاست مجلس ابقا شد.

به گزارش قم نا ، علی لاریجانی چهار سال ریاست مجلس هشتم را نیز عهده‌دار بود که با ابقای مجددش بر کرسی ریاست مجلس نهم برای چهارمین سال متوالی، ریاست 2 دوره مجالس هشتم و نهم را بر عهده داشته است ، علی لاریجانی در سال اول فعالیت مجلس نهم 177 رأی، در سال دوم فعالیت مجلس نهم 213 رأی و سال سوم فعالیت مجلس نهم 187 رأی آورده بود.

روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران 36 رأی به خود اختصاص داد،22 رأی نیز از مجموع 263 آرای مأخوذه «سفید» اعلام شد.

همچنین ، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با 231 رأی و محمدرضا باهنر با 192 رأی از مجموع 264 آرای مأخوذه به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برای چهارمین و آخرین سال فعالیت انتخاب شدند.

انتخابات هیأت رئیسه جدید مجلس شورای اسلامی برای چهارمین و آخرین سال فعالیت قوه مقننه در دستور کار نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان قرار داشت که طی آن‌ ‌علی لاریجانی به عنوان رئیس، ‌ابوترابی‌فرد ‌و محمدرضا باهنر به عنوان نواب اول و دوم، محمدحسین فرهنگی، سیداحمدرضا دستغیب، محمد دهقان، علیرضا منادی، ضرغام صادقی و مهرداد بذرپاش به عنوان دبیر ‌و سیدشریف حسینی، ‌‌محمد آشوری و عبدالرضا مصری به عنوان ‌ناظران هیأت رئیسه جدید مجلس انتخاب شدند.

پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه، مراسم تحلیف 12 عضو این هیأت ‌طبق آیین‌نامه داخلی برگزار شد و اعضای منتخب متن ذیل را قرائت و سوگند یاد کردند:

«من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم».

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com