کد خبر ۲۶۸۱۱ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
آیت‌الله حسینی بوشهری:

پاپ سکوت خود را مقابل جنایات جنگی بشکند

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه پاپ نباید در مقابل جنایات جنگی و کشتار مردم بی‌دفاع سکوت کند، گفت: کفر و افراط گرایی دو جبهه خطرناک است که چهره اسلام و چهره مسیحیت را با هم مخدوش می‌کند.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با سفیر واتیکان در ایران اظهار داشت: امیدواریم حضور حضرتعالی در این مرکز به عنوان نماینده پاپ باعث خیرات و برکات فراوانی باشد.

وی با تبیین سابقه تدریس علوم دینی بیان کرد: تدریس علوم دینی سابقه بیش از هزار سال دارد و در کشور ما بیش از هزاران نفر مشغول تحصیل علوم دینی هستند و برادران و خواهرانی که مشغول تحصیل هستند، رسالت دارند که مسائل دینی را بدانند و بخوانند تا بتوانند پاسخگوی سئوالات افراد جامعه باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: طلاب در ابتدا خودشان با وظایف دینی آشنا می‌شوند و پس از آشنایی دیگران، را با مسائل دینی آشنا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه علمای مسلمان در طول تاریخ سابقه گفت‌و‌گو با علمای ادیان و مذاهب دیگر جهان را داشته‌اند، تصریح کرد: ما با شما هم عقیده هستیم که اگر بخواهیم در دنیا کاری انجام دهیم برای ایجاد صلح٬ امنیت و معنویت در سراسر جهان باید قدم برداریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه باید مسئولان ادیان و مذاهب با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند، تصریح کرد: با تعامل و همکاری بزرگان ادیان جهان می‌توان برای مشکلات فراروی بشریت چاره مناسبی اندیشید.

وی با تأکید بر ضرورت این تعامل و همکاری میان علمای دینی جهان بیان کرد: امروز با دو جبهه خطرناک روبه‌رو هستیم که این دو جبهه صلح و آرامش بشریت را نشانه رفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دو جبهه خطرناک که آرامش بشریت را نشانه رفته است را مورد اشاره قرار داد و گفت: کفر و افراط‌گرایی چهره اسلام و چهره مسیحیت را با هم مخدوش می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه جهان از افراط‌گرایی آسیب می‌بیند، تصریح کرد: بر اثر این وقوع این مسئله اسلام و مسیحیت هر دو با هم آسیب می‌بینند بنابراین باید هرچه زودتر به صورت عملی برای مبارزه با این تفکرات وارد عمل شویم.

وی با اشاره به شعار «صلح و عدالت»‌ گفت: این دو شعاری است که اسلام و مسیحیت آن را دنبال می‌کنند و هر دو دین به دنبال تحقق این شعار هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: پیامبر اسلام و حضرت عیسی(ع) هر دو عدالت و صلح را تبلیغ می‌کردند زیرا پیامبران الهی مکمل یکدیگر بوده و برای مقابله با یکدیگر مبعوث نشدند.
وی تأکید کرد: سال‌هاست که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما در سطح دولت و حوزه‌های علمیه شاهد گفت‌وگوهای دینی هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به شمار گفت‌وگوهای شیعه و کاتولیک بیان کرد: تاکنون پنج گفت‌وگو بین شیعه و کاتولیک صورت گرفته است که توسط علمای حوزه در 5 جلد کتاب به زبان لاتین تدوین شده و به چاپ رسیده است.

وی به آموزه‌های قرآن مجید در دعوت اهل کتاب به کلمه توحید اشاره کرد و گفت: حدود 1400 سال پیش خداوند در قرآن کریم همه ادیان را به توحید دعوت کرده است و ما نیز همان ندای قرآنی را دوباره تکرار می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه پاسخگویی به نسل جوان از مهمترین دغدغه‌های کنونی است، بیان کرد: نسل جوان در جوامع گوناگون از ما و شما مطالبه می‌کنند بنابراین باید به گونه‌ای برای ترویج ایمان و اخلاق عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید راهکاری برای مشکلات جامعه امروز اندیشیده شود، تصریح کرد: باید در جامعه به گونه‌ای عمل کرد که آنچه در کشور ایرلند و ترویج همجنس‌گرایی رخ داده است در دیگر نقاط دنیا چنین مسئله‌ای به وجود نیاید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: برای رسیدن به این مهم معتقدیم که باید تجدید نظر کلی در تبلیغ معارف دینی صورت بگیرد تا آنچه که شایسته است برای ترویج و تبلیغ معارف الهی و دینی در جوامع مورد توجه قرار گیرد.

* پاپ سکوت خود را مقابل جنایات جنگی بشکند

وی با تأکید بر اینکه پاپ نباید در مقابل جنایات جنگی و کشتار مردم بی‌دفاع سکوت کند، تصریح کرد: عملکرد دولت‌های غربی باعث شده است که مردم گرایش کمتری به مسیحیت و معارف دینی داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: وظیفه پاپ به عنوان یک رهبر دینی این است که در مقابله با دولت‌های زورگو و سکولار سکوت نکند، زیرا اگر پاپ و سایر رهبران دینی به سکوت خود در قبال جنایات جنگی و کشتار مردم بی دفاع ادامه دهند شاهد سقوط ایمان و معنویت در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: پاپ به عنوان رهبر دینی مسیحیت باید مانع سکولاریزه کردن ملت‌ها توسط دولت‌های استکباری شود زیرا دولت‌ها منافع خود را در سکولار بودن جامعه و دوری مردم از معنویت و دین می‌دانند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com