کد خبر ۲۶۹۴۷ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
آمادگی کامل شهر مقدس قم برای پذیرایی از زائران مسجد مقدس جمکران؛

از اعلام محدودیت های ترافیکی و تامین امنیت تا آماده باش 2200 تاکسی برای ارائه خدمات در ایام نیمه شعبان

با نزدیک شدن به ایام نیمه شعبان و حضور میلیونی عشاق مهدی موعود (عج) در شهر مقدس قم دستگاه های مرتبط با این رویداد مهم خود را برای ارایه خدمات مطلوب و پذیرایی مناسب از زائران مسجد مقدس جمکران آماده می کنند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران، مرتضی عزتی اظهار کرد: در ایام نیمه شعبان سازمان تاکسیرانی دو ستاد تشکیل داده که یک ستاد در ابتدای بلوار پیامبراعظم(صلی الله و علیه و آله و سلم) از سمت مسجد مقدس جمکران و ستاد دیگر در میدان آل یاسین واقع شده است.

وی گفت: در ایام نیمه شعبان 2 هزار تاکسی و 200 دستگاه ون در حالت آماده باش خواهند بود ، و  به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران و همشهریان مرخصی کلیه تاکسی‌ها در این ایام لغو شده است.در ایام نیمه شعبان و رحلت امام خمینی(ره) و 15 خرداد، 70 نفر از نیروهای سازمان و شرکت‌های زیر پوشش در حالت آماده‌باش هستند.

http://www.irtu.ir/_DouranPortal/Album/News/96e9681f-2ead-4c71-87a5-2668dc6e45a6_20140723_162534.jpg

عزتی گفت: حدود 5 هزار بطری آب معدنی از طریق ستاد سازمان تاکسیرانی میان زائران و رانندگان توزیع می‌شود، همچنین بیش از 100 بنر راهنما با آرم تاکسیرانی زائران برای راهنمایی آن‌ها به سمت ایستگاه تاکسی نصب می‌شود.تاکسی‌ها از داخل شهر برای مسیر جمکران در خیابان ارم تقاطع چهارمردان، خیابان شبستان تقاطع ارم، عمار یاسر - چهارمردان، میدان 72 تن به سمت مسجد مقدس جمکران مستقر می‌شوند و از سمت جمکران ایستگاه تاکسی در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(صلی الله و علیه و آله و سلم)واقع شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: همزمان با 14 و 15 خردادماه بیش از 200 دستگاه تاکسی برای میدان 72 تن و سه راه خرمشهر برای انتقال مسافران به سمت ترمینال و راه‌آهن در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد: 4 هزار پلیس عهده‌دار تأمین امنیت جشن نیمه شعبان

سردار کاظم مجتبایی در دیدار با مسئولان مسجد مقدس جمکران با اشاره به وسعت همکاری‌های فرماندهی انتظامی استان قم با مسئولان این مسجد مقدس اظهار کرد: یکی از رویدادهای مهم مذهبی در کشور برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در قم است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در قم بسیج شده‌اند تا میزبانی شایسته برای زائران باشند، گفت: بیش از 2 میلیون نفر از اقصی نقاط دنیا در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند و امسال نیز با توجه به پیوستگی بین نیمه شعبان و 14 خرداد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، گستره کار پلیس در عمق و وسعت بیشتر شده است و پلیس قم چند روز در آمادگی کامل است.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: مدت‌هاست که نیروی انتظامی برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص انجام داده است و بیش از 4 هزار پلیس امنیت مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران را برعهده دارند.

مجتبایی گستره فعالیت‌ها را در بخش‌های انتظامی، عملیاتی، ترافیکی، پشتیبانی و اطلاع‌رسانی دانست و تاکید کرد: به‌دلیل افزایش ضریب امنیت و انضباط، 12 پایگاه انتظامی، عملیاتی و تخصصی پلیس‌های اطلاعات، راهور و آگاهی در مسجد جمکران حضور خواهند داشت.


http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/8-6-1391/IMAGE634818440488437500.jpg
وی با اشاره به هم‌افزایی و همپوشانی بین دستگاه‌های خدماتی استان گفت: در مراسم جشن نیمه شعبان بیشترین هماهنگی را با مسجد جمکران خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه گستره مأموریت ما در سال‌جاری وسیع‌تر خواهد بود و برای چهاردهم و پانزدهم خرداد نیز پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم، افزود: به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق به مردم یک پایگاه اطلاع‌رسانی قوی ایجاد کرده‌ایم.

مجتبایی در ادامه با اشاره به رضایتمندی مقام معظم رهبری از عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان در سال گذشته افزود: اگر در برگزاری این مراسم در سال 93 انضباط و آرامش مردم را شاهد بودیم از عنایات حضرت ولی عصر‌(عجل الله تعالی فرجه) است.

رییس پلیس راهور مرکز استان قم از اعمال محدودیت های ترافیکی به مناسب نیمه شعبان خبر داد

علی حسن قیصری با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی ایام نیمه شعبان اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی در اطراف مسجد جمکران و داخل هسته مرکزی به ویژه خیابان انقلاب حدفاصل سه راه بازار به سمت خیابان ارم،‌ از سه راه سجادیه به داخل خیابان انقلاب(تقاطع عمار یاسر) و از تقاطع گلزار شهدا به خیابان انقلاب اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خیابان انقلاب به طور کامل از عصر روز 12 خردادماه محدودیت ترافیکی وجود دارد و در بستر رودخانه در صورت نیاز، از ورودی نواب و پیچ شکروی محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود.

رییس پلیس راهور مرکز استان قم با بیان اینکه پارکینگ‌هایی در اطراف مسجد مقدس جمکران پیش از ورود به رینگ اصلی مسجد پیش‌بینی شده است، گفت: با همکاران شهرداری نسبت به تسطیح و روشنایی پارکینگ‌ها اقدام شده و پیش‌بینی می‌شود که از صبح روز 12 خرداد از ساعت شش تقاطع پیامبر اعظم(صلی الله و علیه و آله و سلم)، به سمت مسجد مقدس جمکران محدودیت داشته باشیم.

وی یادآور شد: از ورودی پارکینگ ناظم‌زاده در جاده کوه خضر نبی به سمت خیابان ظهور که به مسجد مقدس جمکران منتهی می‌شود، محدودیت ترافیکی وجود دارد و از سمت تقاطع امام حسن(علیه السلام) در سمت جاده کاشان سمت مسجد جمکران محدودیت ترافیکی اعمال می‌کنیم.

قیصری با بیان اینکه در بلوار انتظار که به رینگ اطراف مسجد مقدس جمکران متصل می‌شود، محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود، گفت: بار ترافیکی به سمت در دو مسجد مقدس جمکران، به این محدوده وارد شده و به سمت پارکینگ شماره یک، دو و سه هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت عصر روز دوازدهم خرداد پارکینگ شماره چهار از سوی بلوار انتظار بسته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود، عصر روز 12 خرداد محدودیت ترافیکی را از میدان بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به سمت مسجد جمکران برقرار کنیم و در لاین شرقی و غربی بلوار انتظار محدودیت کامل اجرا شود.

http://dl.khateghermez.com/Uploads/Note/Picture/mehr-3ce955e7-93f1-4346-99b2-627be062c63f.jpg

رییس پلیس راهور مرکز استان قم با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی احتمال دارد، برای مدت 48 ساعت یا سه روز اعمال شود گفت: شاید روز دوم و سوم حلقه محدودیت را کمتر کرده و بیشتر به اطراف رینگ مسجد مقدس جمکران بسنده کنیم، البته محدودیت‌های ترافیکی بستگی به ورود ترافیک و خودروها به مسجد مقدس جمکران دارد، به طوری که هر چه تراکم کمتر باشد، محدودیت‌ها کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که روز 13 خرداد بار ترافیکی داشته باشیم، زیرا در سال‌های گذشته کاروان‌هایی از استان‌های دیگر با اتوبوس وارد مسجد مقدس جمکران یا شهر قم می‌شدند.

قیصری یادآور شد: برای ورود اتوبوس‌ها در پارکسوار شمالی داخل بستر رودخانه و بلوار زائر پیش‌بینی لازم انجام شده و پارکسوار شمالی به طور کامل تخلیه می‌شود و زیر پل فرهنگیان و امیر کبیر پیش‌بینی پارکینگ را داشته‌ایم تا اتوبوس‌ها در این محل پارک کنند.

وی عنوان کرد: زائران پس از زیارت صبح روز 14 خرداد از سمت قم به سمت تهران حرکت می‌کنند، بدون تردید روز چهاردهم خرداد ساعت 14 ورود اتوبوس‌ها را به شهر خواهیم داشت و سه روز متوالی محدودیت ترافیکی در معابر بلوار زائر، خیابان انقلاب، اطراف حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و رینگ مسجد مقدس جمکران اعمال می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com