کد خبر ۲۷۰۶۶ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳
رئیس پلیس فتا قم هشدار داد

ازدواج‌های اینترنتی مشکلی بزرگ برای خانواده‌ها و فرزندان

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: ازدواج‌های اینترنتی و سایت‌های همسریابی در حال تبدیل شدن به مشکلی بزرگ برای خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها در فضای مجازی هستند.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا استان قم گفت: ازدواج‌های اینترنتی و سایت‌های همسریابی در حال تبدیل شدن به مشکلی بزرگ برای خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها در فضای مجازی هستند.

علی موالی اظهار کرد: این گونه فعالیت‌ها موقعیتی سوء برای انجام انواع کلاهبرداری‌ها، مزاحمت‌ها، هتک حرمت و حیثیت هموطنان از طریق فریب و دسترسی به اطلاعات شخصی و خانوادگی آنان و نقض حریم خصوصی افراد به ویژه بانوان را فراهم می‌سازد.

وی افزود: اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران بیان کننده این واقعیت است که گپ‌وگفت‌ها و مراودات دوستانه در دنیای مجازی به طرز ناباورانه‌ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است.

موالی ادامه داد: امروزه هموطنان ما استفاده از وسایل ارتباطی مدرن چون اینترنت و رایانه را جزء لاینفک زندگی خود می‌دانند، دنیای جدید نیز شیوه نوین را برای زندگی می‌طلبد و از همین رو زندگی نسل جدید با نسل گذشته متفاوت شده است به طوری که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند امور روزمره و گاه ضروری زندگی خود از جمله ازدواج و تجارت را از طریق اینترنت پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم اضافه کرد: سایت‌های همسریابی و محیط‌های گفتگوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بستری برای انجام این گونه فعالیت‌ها فراهم ساخته است.

موالی خاطرنشان کرد: با اینکه مراجع مسئول مانند وزارت ورزش و جوانان برنامه‌هایی برای ساماندهی سایت‌های مزبور دارند و هشدارهای متعددی نیز در این زمینه از طرف این پلیس داده شده است، اما متاسفانه هنوز کاربرانی هستند که به امید باز شدن بختشان و بدون آگاهی یا داشتن اطلاعات لازم، به عضویت این سایت‌ها در می‌آیند و دچار آسیب می‌شوند.

وی عنوان کرد: اتکا به اینترنت و فضای مجازی ممکن است در نگاه اول راهی آسان برای همسریابی تلقی شود، ولی واقعیت آن است که فضای نامطمئن مجازی می‌تواند فرصتی را برای سوءاستفاده کنندگان نیز فراهم کند تا با دام افکنی اقدام به کلاهبرداری و فریب و آسیب به متقاضیان این خدمات کند.

موالی به والدین هشدار داد و افزود: لازم است که والدین گرامی ضمن همراهی با فرزندان خود در فضای مجازی، آگاهی و دانش لازم را به‌ویژه به جوانان و امیدهای آینده خود بدهند تا احتمال آسیب را در این فضا برای خانواده و اطرافیان خود به حداقل برسانند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com