کد خبر ۲۷۵۱۴ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد

ضبط و معدوم سازی 2500 کیلوگرم آلایش دامی در قم

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: کارشناسان بهداشت این اداره کل در بازرسی سردخانه یکی از کشتارگاه‌های سطح استان 2 هزار و 500 کیلوگرم آلایش دامی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف را ضبط و معدوم کردند.

به گزارش قم نا ، مهدی رفیعی از ضبط و معدوم سازی 2 تن و 500 کیلوگرم آلایش دامی طی هفته گذشته در قم خبر داد و گفت: کارشناسان بهداشت اداره کل دامپزشکی استان قم در بازرسی سردخانه یکی از کشتارگاه‌های سطح استان 2 هزار و 500 کیلوگرم آلایش دامی از قبیل کله پاچه، مغز و ... که تاریخ انقضای آنها گذشته و غیر قابل مصرف بودند را ضبط و معدوم کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از 15 خودرو سردخانه‌دار مخصوص حمل فرآورده‌های خام دامی بازرسی به عمل آمد که طی این بازرسی 5 دستگاه خودرو به دلیل وجود نواقص بهداشتی قرنطینه‌ای توقیف و از تردد آنها جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی گفت: همه خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی در درون و برون شهر باید دارای کارت بهداشتی قرنطینه‌ای از اداره کل دامپزشکی استان قم باشند در غیر این صورت از تردد آنان جلوگیری خواهد شد.

رفیعی در پایان اظهار کرد: از شهروندان قمی خواستاریم از تهیه آلایش‌های دامی که توسط دست فروشان و خودروهای دوره گرد عرضه می‌شود خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی با شماره تلفن 1512 پل ارتباطی اداره کل دامپزشکی استان قم با شهروندان تماس حاصل کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com