کد خبر ۲۷۵۵۱ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
معاون اورژانس قم:

حوادث ترافیکی قم در هفته گذشته ۵۷۹ مجروح بر جا گذاشت

معاون اورژانس قم با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تصادفات هفته گذشته در قم ۵۷۹ مجروح به‌جا گذاشته است، گفت: ۲۱۷ نفر از این مجروحان به‌صورت سرپایی درمان، ۳۸۵ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۵ نفر نیز در دم جان خود را از دست دادند.

به گزارش قم نا ، مهدی فراهانی با اشاره آمار تصادفات و حوادث رخ‌داده در هفته گذشته 20 خردادماه تا صبح امروز 28 خرداد اظهار داشت: در این مدت 8 هزار و 500 تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده که منجر به هزار و 417 مأموریت شده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه هزار و 218 مورد از این تعداد مأموریت مربوط به حوادث داخل شهری بوده است، افزود:  496 مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته 412 حادثه ترافیکی در شهر قم داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: 75 مورد حادثه هم در جاده‌های قم رخ‌داده است.

فراهانی با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تصادفات هفته گذشته در قم 579 مجروح به‌جا گذاشته است، گفت: 217 نفر از این مجروحان به‌صورت سرپایی درمان، 385 نفر به مراکز درمانی منتقل و 5 نفر نیز در دم جان خود را از دست دادند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران اظهار داشت: 352 مورد مأموریت در هفته گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود که منجر به جراحت 412 نفر شد.

وی با بیان اینکه 3 نفر از موتورسیکلت‌سواران در این حوادث جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: 173 نفر از مجروحان به‌صورت سرپایی در محل درمان شدند و مابقی توسط آمبولانس‌های مرکز اورژانس قم برای درمان به مراکز درمانی ارجاع شدند.

فراهانی با اشاره به حوادث شاخص قم در هفته گذشته بیان کرد: حادثه‌ای در ساعات بامدادی روز 20 خردادماه در قم اتفاق افتاد که براثر برخورد موتور با خودرو در کمربندی شاه جمال و 72 تن آقایی 22 ساله جان خود را از دست داد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: در حادثه برخورد کامیون با موتور در تاریخ 22 خردادماه در جاده کهک به سمت ورجان دو نفر آقا و خانم 35 و 30 ساله فوت کردند.

فراهانی با اشاره به آمار بالای تصادفات منجر به جرح و فوت مربوط به موتورسیکلت‌سواران در قم از موتورسیکلت‌سواران خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی و موارد ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث کمتری در این بخش باشیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com