کد خبر ۲۷۶۷۶ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲

چند خبر کوتاه انتظامی ازقم

رییس پلیس آگاهی استان قم از کشف 250 کارتن ذغال قلیان قاچاق به ارزش 150 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی قدمی در این خصوص گفت: ماموران پاسگاه انتظامی کوشک نصرت قم حین گشت زنی در محور اتوبان قم – تهران به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.وی افزود: در ادامه با توجه به اینکه خودروی موصوف فاقد هرگونه مجوز حمل و گمرکی بود، بار خودرو به ظن قاچاق مورد بازرسی قرار گرفت. قدمی اضافه کرد: طبق گفته راننده نیسان، وی قصد داشته کالای مذکور را از در استان تهران تخلیه کند. قدمی تصریح کرد: دراین خصوص پرونده تشکیل شده به همراه متهم موصوف جهت سیر مراحل قانونی به اداره مبارزه با کالای قاچاق استان ارسال شد.

 

** فرمانده انتظامی قم در جلسه کارگروه ماهواره گفت: اکثر برنامه های ماهواره ،مقابله با دین و فرهنگ اسلامی است. سردار کاظم مجتبایی در این کارگروه که با شرکت نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران ، آموزش و پرورش و صدا وسیما تشکیل شده بود، اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما باور به بهره برداری از تجهیزات ماهواره است،حتی این باور در بعضی از مسئولان کشور نیز مشاهده می شود. وی با اشاره به اختلاف نظر مسوولان دراینکه ماهواره تهدید است یا فرصت،گفت: برابر قانون، استفاده از ماهواره درحال حاضر جرم است، پلیس نیز موظف به اجرای قانون است و صداوسیما می تواند با انجام عملیات روانی بستر را برای اجرای قانون مهیا کند. فرمانده انتظامی قم ادامه داد: باید ظرفیتهایی که برای باور سازی مردم وجود دارد تقویت شوند، پیش از آن که برخورد سلبی انجام شود. مجتبایی ،بهره برداری از ظرفیتها ، انجام کارهای فرهنگی،پژوهشی وتحقیقاتی،نظر سنجی و برآورد و غنی سازی برنامه های تلویزیونی را باعث عدم رشد استفاده از ماهواره و بی اقبالی مردم به ماهواره دانست.

 

**معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم از حل و فصل سه هزار و 687 پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون درمرکز مشاوره و واحدهای مشاوره کلانتریهای قم خبر داد. سرهنگ احمد صادقی اظهار داشت: از این بین 928 پرونده روانشناختی،180 مورد روانسنجی، 84 موردمددکاری و 108 موردحقوقی-انتظامی می باشد. وی افزود: مهمترین، اساسی ترین و حیاتی ترین وظیفه مراکز و دفاتر مشاوره، همانا حفظ، بقا و تقویت و بهسازی نهاد خانواده و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است. وی گفت: اکثر پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتریها اختلافات خانوادگی، مشکلات حقوقی، نزاع و درگیری و اجتماعی است که با مشاوره و مددکاری اکثر پرونده ها حل و فصل و کمتر پرونده ای دراین خصوص به دادگاه ارجاع گردیده است. صادقی افزود: کاهش بار انتظامی و قضایی درکلانتریها و پیشگیری از گسترش و تشدید جرم و بزه در جامعه از تاثیرات فعالیت کارشناسان مجرب در دوایر مددکاری کلانتری ها است. وی تصریح کرد: درصد موفقیت پرونده هایی که در کلانتریها به مصالحه انجامیده است، در سه ماه سال جاری 72 در صد بوده که با تلاش های شبانه روزی پرسنل مشاوره و اعتماد مردم به پلیس این امر تحقق یافته است. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم اضافه کرد: اعتماد مردم به پلیس باعث می شود تا با همکاری و مشارکت بین این دو نهاد امنیت کامل و مطلوبی در سطح جامعه برقرار شود. صادقی با اشاره به اینکه پلیس بهترین مشاور و یاور و مددکار برای مردم است گفت: علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 7 صبح الی 20شب ، واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب کلانتری 17 ، ساختمان معاونت اجتماعی ، اداره مشاوره آرامش مراجعه و یا با شماره تلفن 2182574 و 36606085 تماس حاصل نمایند.

 

** فرمانده انتظامی قم در جمع روسای کلانتری ها و پاسگاه های استان، گفت: بایستی شاهد فوریت های پلیس منظم، مقتدر و با انضباط باشیم. استقرار و حضور پلیس 110 می تواند امنیت فیزیکی و روانی را در سطح استان ایجاد کند. سردار کاظم مجتبایی اظهار داشت: پلیس منظم ،مقتدر و با انضباط 110 می تواند امنیت فیزیکی و روانی را در سطح استان ایجاد کند و این باید سرلوحه کار فوریت های پلیس 110 باشد. وی بیان داشت: درگزارشات کلانتری ها و پاسگاه ها تنوع ، صحت عمل ،حضور بموقع در صحنه از الزامات است، شاخص، موفقیت و ناکامی ها را مشخص می کند و این ره آورد یک فرآیند و برآورد است و مسیر رسیدن به نتیجه مطلوب باید به خوبی طی شود.وی افزود: نظارت، آموزش توانمندی و صداقت روسای کلانتری و پاسگاه ها و انتقال تجربیات به زیردستان ، موجب احساس مسئولیت شده و به هم افزایی منجر خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به نقش فرماندهان انتظامی شهرستان ها، مهیا کردن ابزار نظارت و هدایت ستادی و ریشه یابی علل و عوامل کاهش یا افزایش عملکرد کارکنان را از وظایف مهم آن ها ذکر کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com