کد خبر ۲۷۸۰۹ انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵

همایش بزرگداشت ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) برگزار شد

همایش بزرگداشت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه کبری(س) از سوی هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش قم نا ، حمید ناطقی مسئول هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در این مراسم که پنجشنبه شب 4 تیر برگزار شد در سخنانی تصریح کرد: اولین یار و یاور پیامبر اکرم(ص)، حضرت خدیجه(س) بودند که حقیقت ‏شناسی و تیزبینی از مهم ترین خصایص ایشان است. در میان همه مردان و زنان عصر بعثت، ایشان اولین فردی است که نبوت رسول خدا را تصدیق می‌‏کند و مدال پرافتخار ایمان را به دست ‏آورده و بر قله معنویت صعود کرده است.

مسئول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) ادامه داد: پیامبر خدا(ص) در وصف ایشان فرموده است که « لَمْ یَکْمُلْ مِنْ النِّسَاءِ إلَّا أَرْبَعٌ آسِیَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ امْرَأَةُ فِرْعَوْنَ وَ مَرْیَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ وَ خَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیْلِدٍ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ» «هیچ زنی به کمال نرسید جز چهار نفر: آسیه همسر فرعون، مریم دختر عمران، خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله».

وی بیان کرد: مقام حضرت خدیجه به اندازه‌‏ای رفیع است که حضرت محمد(ص) به ایشان می‌فرمایند:«ای خدیجه، خدای بزرگ، روزی چندین بار به عظمت تو در نزد ملائکه مقربش مباهات می‌ کند.» و جبرائیل بر او سلام فرستاده و آن گونه که پیامبر می‌فرمایند، سلام خداوند را به آن حضرت ابلاغ می‌نماید.

ناطقی خاطرنشان کرد: حضور همسری هچون پیامبراکرم(ص) و دختری همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و دامادی مانند حضرت علی(ع) باعث شده است تا مقام والای ام المومنین(س) تحت الشعای خورشیدهای عالم‌تاب آنان قرارگرفته و مسلمانان بخصوص شیعیان کمتر به شخصیت او بپردازند.

وی اضافه کرد: برهمین اساس هیئت وکانون خادم الرضا(ع) با همکاری شبکه جهانی ثامن و برخی از خیرین تصمیم به برگزاری همایش بزرگداشت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه کبری(س) کرد و امروز شاهد برگزاری این برنامه هستیم.

منبع : ایکنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com