کد خبر ۲۷۹۱۵ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۳

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با 39 شاکی خصوصی در قم

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با 39 شاکی خصوصی در قم خبر داد.

به گزارش قم نا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی در گفت و گویی افزود: با اعلام شکایت 39 نفر مالباخته مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی با موضوع دریافت وام قرض الحسنه برای ساخت مسکن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای استان قرار گرفت.
وی افزود: متهم با معرفی خود در شبکه های اجتماعی موبایل به عنوان مسوول مالی یک صندوق قرض الحسنه در یکی از استان های همجوار بیان داشته که می تواند با دریافت مبلغی به عنوان ودیعه در صندوق قرض الحسنه، چندین برابر ودیعه وام پرداخت کند و به این شیوه متقاضیان را اغفال کرده است.
رییس پلیس فتا استان قم تصریح کرد: مالباختگان با تنظیم قرارداد، اقدام به ودیعه گذاری کرده اند که با استنکاف متهم از پرداخت وام در زمان مقرر، متوجه کلاهبرداری شده و برای تشکیل پرونده اقدام کرده اند.
موالی اظهار داشت: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای پلیسی و با تعقیب و مراقبت شبانه روزی آدرس های به دست آمده از متهم، سرانجام در یک اقدام ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.
وی اضافه کرد: متهم بعد از مشاهده ادله ،صریحا به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان داشت که در سال 93 به علت مشکلات مالی و نیاز مبرم به پول، اقدام به تبلیغ دریافت وام قرض الحسنه در شبکه های اجتماعی کرده و با تنظیم مهر و سربرگ ساختگی از یک موسسه قرض الحسنه برای تنظیم قرارداد، از مالباختگان برای دریافت وام ثبت نام کرده است.
وی گفت: شهروندان برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات، سعی کنند حتی الامکان قراردادهای خود را در مراجع رسمی و با رعایت تشریفات قانونی تنظیم کنند و از اطمینان به افراد در فضای مجازی و پرداخت مبالغ به هر عنوان، بدون بررسی پیشینه آنان بپرهیزند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com