کد خبر ۲۸۰۳۸ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
هواشناسی قم اعلام کرد

افزایش دمای هوای قم طی هفته آینده

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم از افزایش دمای هوای قم در هفته پیش رو خبر داد و گفت: دمای هوای قم برای هفته آینده بین 43 تا 45 درجه در نوسان خواهد بود.

به گزارش قم نا ، محمدرضا قاضی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان قم افزود: برای امروز پنجشنبه و فردا مهم‌ترین پدیده وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد شرقی و سرعت آن نیز به 60 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم با اعلام اینکه وزش باد برای امروز و فردا با گرد و خاک همراه خواهد بود اضافه کرد: کمترین میزان دما برای امشب 24 درجه سانتی‌‌گراد خواهد بود.

قاضی کمترین و بیشترین میزان دما برای فردا جمعه و روز شنبه را به ترتیب 24 و 25 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان دما برای امروز نیز 43 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بیشترین میزان دما برای فردا جمعه و روز شنبه ابراز کرد: این میزان به ترتیب در این روزها به 43 و 45 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم یادآور شد: برای هفته آینده پدیده غبار آلودگی باقی مانده و از سرعت وزش باد کاسته و سرعت وزش باد به 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

قاضی با بیان اینکه دمای هوای اطراف با دمایی که دریافت می‌کنیم، تفاوت دارد افزود: دمایی که در سایه دریافت می‌کنیم دمای مستمر هواست، اما دمایی که از یک جسم مانند اتومبیل یا از لباس و یا سطح زمین دریافت می‌کنیم با دمای هوای واقعی تفاوت دارد.

این مسئول یادآور شد: به طور قطع دمایی که به صورت مستقیم از قرار گرفتن در آفتاب دریافت می‌کنیم بیشتر از دمای هوای اطراف ماست و همین امر سبب می‌شود، در این مواقع احساس گرمای بیشتری داشته باشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com