کد خبر ۲۸۱۸۲ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷

اردوی تربیتی خانواده‌های حوزوی برگزار می‌شود

مدیر دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از برگزاری اردوی تربیتی خانواده‌های حوزوی، با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد.

 به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام رضا امیری، با اشاره به برنامه های این دفتر در طول تابستان اظهار داشت: یکی از برنامه های مهمی که با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه و این دفتر برگزار می شود، دوره های فرهنگی و تربیتی خانواده های حوزوی است.

وی ارتقای سطح آگاهی‌های تربیتی و اخلاقی طلاب و خانواده های آنان، آشنایی با سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت(ع)، کسب مهارت های زندگی مشترک و آشنایی با شیوه های اسلامی تربیت فرزندان را از جمله اهداف این اردوها برشمرد.

مدیر دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه، افزود با بیان اینکه در این اردو خانواده‌های حوزوی از سراسر کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده است تا ۷۲ نفر روز استاد در کل این اردوها  حضور یابند، گفت: برنامه ریزی شده تا در این اردو در کنار برنامه های تفریحی، روزانه ۲ساعت برای خانم ها و آقایان شرکت کننده، برنامه آموزشی جداگانه برگزار شود.

حجت‌الاسلام امیری، در ادامه با بیان اینکه این برنامه در قالب ۹ اردو برنامه ریزی شده است، افزود: از این تعداد ۸ اردو مربوط به خانواده‌ها و یک اردو ویژه فرزندان طلاب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش اردوهای خانوادگی، بیش از ۱۵۵۰ نفر حضور خواهند داشت، تصریح کرد: اردوهای خانوادگی  در سه استان کشور برگزار می‌شود.

مدیر دفتر امور مشاوره و خانواده، ادامه داد: دو اردو اول در شهر خرماکلاو و بابلسر استان مازندران از ۳۰ تیرماه تا ۴ مردادماه با ظرفیت ۳۵۰ نفر برگزار می‌شود.

به گفته وی، استان همدان  و اردبیل دو استان دیگر کشور هستند که اردوهای بعدی در این دو استان و با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر تا ۲۰ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیری در خصوص اردو ویژه فرزندان طلاب نیز یادآور شد: این اردو اقدامی نو است که امسال برای نخستین بار برگزار شده و در آن مباحثی چون شیوه‌های تربیت اسلامی، آداب اجتماعی و دیگر مباحث تربیتی و اخلاقی، بیان خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: این اردو در طول مردادماه و در قالب یک اردوی مجزا در استان اردبیل با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از فرزندان طلاب برگزار می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com