کد خبر ۲۸۵۳۶ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳

کمیسیون ویژه بررسی برجام تشکیل می شود

بنابر رای مجلس کمیسیون ویژه برای بررسی توافق ایران و ۱+۵ تحت عنوان برجام تشکیل می شود.

به گزارش قم نا ، در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 30 تیر نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه ای در مجلس تحت عنوان کمیسیون رسیدگی به توافق بین ایران و 1+5 تحت عنوان برجام با 136 رای مخالف، 39 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 209 رای موافقت کردند.

احمد امیرآبادی نماینده قم به عنوان یکی از طراحان و درخواست کنندگان تشکیل این کمیسیون گفت: ما در طرحی که مصوب کردیم در مجلس یعنی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران مصوب کرده ایم نتیجه مذاکرات به مجلس ارایه شود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد کمیسیون ویژه برای مسایل مهم تشکیل شود که برای بررسی توافق نامه و ضمایم که قطعا باید این کمیسیون براساس ماده 44 آیین نامه داخلی مجلس تشکیل شود که ابعاد حقوقی و فنی و سیاسی این توافق نامه بررسی شود.

امیرآبادی بیان کرد: 15 نفر از نمایندگان از طیف ها و سلایق مختلف خواستار تشکیل این کمیسیون برای بررسی برجام شده اند و این درخواست را امضا کرده اند.

لاریجانی نیز پس از رای مثبت برای تشکیل این کمیسیون گفت: برای جلسات بعد افرادی که کاندیدای عضویت در این کمیسیون باشند رای گیری می کنیم که این موضوع بررسی شود.

وی همچنین یادآور شد: گزارش آقای ظریف در مورد برجام را اداره قوانین تکثیر می کنند و در اختیار نمایندگان قرار می دهد.

منبع : شبستان 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com