کد خبر ۲۸۶۰۹ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶

کتاب «هفت اقلیم» منتشر شد

کتاب «هفت اقلیم» گذری بر اماکن منتسب به امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت از سوی آقایان: محمد رجایی نژاد و مهدی حاضری به چاپ رسید.

به گزارش قم نا ، این اثر در هفت بخش، مکان هایی که حضرت امام خمینی (ره) در آن ها زندگانی کرده اند را روایت می کند.
اقلیم اول کتاب «ولادت و تربیت: استان مرکزی؛ خمین و اراک» نام گرفته که 14 موضوع را دنبال کرده است.
«علم و معرفت: استان قم» عنوان اقلیم دوم بوده که به زندگی پربرکت امام راحل (ره) در قم می پردازد. این اقلیم به شش بخش شامل: مساجد و اماکن مقدسه، مدارس علمیه، منزل های مسکونی، باغات و روستاهای اطراف قم، مقبره های منسوبان امام و اماکن تأسیس شده به دستور امام خمینی (ره) اختصاص دارد.
اقلیم سوم به «مبارزه و مجاهدت: استان تهران» نام گرفته که در دو فصل اصلی ارائه گردیده و شامل: اماکن منتسب به امام در تهران، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و اماکن منتسب به امام در تهران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.
«تنهایی و غربت: ترکیه» عنوان اقلیم چهارم بوده که زدگی و فعالیت های امام را در دوران تبعید را روایت می کند.
نویسندگان در اقلیم پنجم «ایثار و استقامت: عراق» را مدنظر قرار داده و چگونگی فعالیت ها، دیدار با علماء عراق و فعالیت های سیاسی امام راحل را ارائه می دهند.
اقلیم ششم به «هجرت و شهرت: فرانسه» اختصاص داشته و چرایی هجرت و فعالیت های امام را در کشور فرانسه به تصویر می کشد.
اقلیم هفتم که آخرین اقلیم کتاب می باشد به «وصال و فراق: ایران، تهران» نام گرفته و چگونگی غسل، تشییع، نماز، و دفن امام خمینی (ره) را بیان می دارد.
کتاب «هفت اقلیم» گذری بر اماکن منتسب به امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت به قلم آقایان: محمد رجایی نژاد و مهدی حاضری از سوی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در 5000 نسخه منتشر شده است.
منبع: حوزه

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com