کد خبر ۲۸۶۵۳ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

ایجاد مرکز الگویی اصلاح نژاد شتر شیری در استان قم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از ایجاد یک مرکز الگویی اصلاح نژاد شتر شیری پرتولید در استان قم خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قم حسین علی‌بیگی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای واردات 10 نفر شتر شیری برای ایجاد مرکز الگویی اصلاح نژاد در استان اظهار کرد: در همین راستا و طی برنامه‌های بلندمدت، طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی اصلاح نژاد شتر در استان در حال اجرا بوده و اقدامات ، بازدیدها و پیگیری‌های مستمری در این خصوص در خرداد ماه صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکوردگیری 6 هزار راس گاو شیری اصیل افزود: ثبت مشخصات، تهیه و اسکن شناسنامه (اسکیچ) 250 راس گاو شیری اصیل از جمله برنامه‌های این معاونت در خردادماه بوده است.

وی اصلاح نژاد دام سبک به خصوص تکثیر بزهای پرتولید و چندقلو زا را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد و بیان کرد: اطلاعات کشتار دام، قیمت انواع دام و فرآورده‌های دامی مربوط به خرداد ماه به دفتر مرکزی ارسال شده است.

تولید 5790 تن کنسانتره دامی در خرداد ماه سال جاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به تولید 5 هزار و 790 تن کنسانتره دامی در استان قم تصریح کرد: در راستای تولید و توزیع 5 هزار و 790 تن کنسانتره دامی در استان قم بر عملکرد اتحادیه دامداران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نظارت عالی صورت گرفته است.

علی بیگی اضافه کرد: نظارت بر توزیع 2 هزار و 172 تن سبوس به قیمت مصوب در قالب کنسانتره دامی و 900 تن برای مرغداران و دامداران از دیگر اقدامات این معاونت به شمار می‌رود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com